قائم‌پناه، معاون رئیس‌جمهور: اولین نشست خبری رئیس جمهور احتمالا در هفته آینده برگزار می شود / در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، سخنگوی توانمندی در هیأت وزیران انتخاب و معرفی خواهد شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

باشگاه خبرنگاران: قائم پناه گفت: حتی برای تعیین دولت از مخالفان خود استفاده کردیم و هیچ نقشی جز شورای راهبری نداشت و گروه های دیگری نیز شرکت کردند.

محمدجعفر قیمبنا، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس بنیاد ریاست جمهوری درباره معیارهای انتخاب مدیران در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: دولت ما دولت وحدت ملی در مقابله و مبارزه با اختلافات است. این روزها که صحبت از آشتی می‌شود، همه مردم با افکار، عقاید و دیدگاه‌های مختلف در چارچوب رژیم گرد هم آمده‌اند تا ایران را بسازند.

وی گفت: آقای مزیکیان بارها در بحث ها و صحبت های خود تاکید کردند که جناح متخاصم نمی تواند کشور را اداره کند و باید موافق باشیم. وقتی تضاد پیش می‌آید، شما با هم موافق هستید و همه بر اساس اصولی که در کشور وجود دارد، بر نحوه اداره کشور توافق دارند.

ما باید در حوزه اول باشیم

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ما در کشور مشکل پول بیمه، مشکل معیشت مردم، منطقه آشفته و دشمن خارجی داریم. 44 سال از انقلاب می گذرد و ما معتقدیم که جایگاه ایران باید بالاتر از الان باشد و مردم بهتر از این زندگی کنند، من باید از هدفی چشم پوشی کنم و هر تسویه حسابی باید بالاتر از چشم انداز بیستم رهبری باشد سال پیش

قمبانه گفت: از منظر ایران پیشرفته ای که در منطقه با هویت اسلامی مقام اول را دارد، آن را انقلابی الهام بخش می دانیم که روابط موثری در روابط بین الملل دارد و کشور ما باید در جای خود قرار گیرد.

رئیس نهاد ریاست جمهوری گفت: مردم ایران لیاقت بیش از این را دارند و با توجه به این وضعیت خاص ژئوپلیتیکی و اجتماعی چرا مردم ما باید در زندگی با مشکل مواجه شوند؟ این دیدگاه که رهبر ایران در زندگی با مشکلاتی روبرو خواهد شد.» انقلاب رخ داد و ایران باید بر اساس هویت تاریخی و دینی بنا می کرد که ما را ملزم به توافق می کند.

حضور طیف های مختلف در دولت

وی گفت: زمانی که دولت تشکیل شد در کابینه وزیران ما جناح های مختلفی وجود داشت حتی عزیزی که در دور اول به آقای ماذیگیان رای ندادند، بنابراین این وزارتخانه بر اساس انتخاب اعضای خود از بین همه انتخاب شد. مناطق کشور بر اساس قوانین و شرایط جاری کشور.

قائم بنا افزود: در مجلس، هیات وزیران بر اساس اجماع، هماهنگی و تعامل سازنده رای آورد و مجلس با وجود اینکه فراکسیون های مختلفی وجود داشت و جهت گیری مجلس صددرصد با آقای مازیکیان نبود اما مجلس پاسخ مثبت داد. نتیجه مجلس دستیابی به توافق بود، زیرا یک گروه نمی تواند کشور را تشکیل دهد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: ما از نظرات زنان و گروه های مختلف استفاده کردیم و نظرسنجی کردیم، حتی شورای راهبری فقط در تعیین کابینه وزیران نقش داشت و حتی آقای مزیکیان هم بودند رقبای او اگر می‌خواهند کسی را پیشنهاد کنند، بنابراین در انتخاب مدیران میانی و استانداری باید سعی کنیم شاخص‌هایی را مشخص کنیم که فارغ از جنسیت چه کسی شایستگی، دانش و تجربه دارد. نژاد، سن، وضعیت فکری، به این موضوع رسیدگی شده تا کسی فکر نکند حتماً یک بخش باید در دولت پزشکی حضور داشته باشد.

رئیس نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر کسی می خواهد کاری برای ایران انجام دهد باید در چارچوب برنامه هفتم، سیاست های کلی و نگاه استاد باشد.

وی گفت: قطعا وزرا در انتخاب مدیران خود آزادند و باید به دنبال مشارکت جوانان و زنان در اداره کشور بود. امیدواریم با این رویکرد آقای پزشکیان در انتخاب استانداران و مدیران میانی به اجماع برسند.

قائم بنا گفت: چند روز پیش در رابطه با احرار یادی از عموهای مراد کردم و گفتم وقتی تمامیت ارضی در خطر بود همه از شهرهای مختلف آمدند و کسی را برای دفاع از وطن انتخاب نکردند شکل گرفت و بر نفاق پیروز شد، بنابراین، اگر اتفاق نظر وجود داشته باشد، می توانیم بر چالش ها غلبه کنیم و نخبگان برای پیشرفت ایران بیایند، زیرا ما باید در منطقه اول باشیم.

خبر تحلیف استانداران تا پایان شهریور تکذیب شد

مسئول امور گزینش کشور گفت: خبر افتتاح تمامی استانداران تا پایان شهریورماه را تکذیب می کنم. آقای مومنی وزیر کشور برای اجرای برنامه های آقای مومنی باید معاونین خود را انتخاب کند و استانداران را با هماهنگی دولت انتخاب کند.

وی اعلام کرد: در اولین جلسه روز چهارشنبه شورای دولت، سخنگوی دولت معرفی می شود و طبق قانون، شورای دولت باید این موضوع را تصویب کند. رئیس جمهور ممکن است هفته آینده کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

رئیس نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: اولین شرط توافق این است که چشم انداز، برنامه هفتم و سیاست های کلی توافقنامه ما اجرایی شود و در روزهای آینده تکلیف برای تحقق این اهداف مشخص شود. برای هر وزارتخانه، رویکرد دولت مبتنی بر دانش و خرد است.

قائم بنا افزود: دولت توانمند، آگاه و مبتنی بر تجربه خواهد بود. رویکرد دولت فدرال مبتنی بر عدالت است، به این معنی که حقوق افراد بدون توجه به جنسیت، مذهب و گرایش های سیاسی باید حفظ شود و هیچکس در کشور نباید احساس کند که حقوق آنها ضایع شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: ما از وزیر تا آخرین سطح ارتباط او با مردم کارمند دولت هستیم باید باور داشته باشیم که مردم ارباب ما هستند و هیچکس نباید با غرور با مردم صحبت کند، لذا از همه کارمندان دولت می خواهم. این رویکرد را برای برجسته کردن و تکریم مردم به منصه ظهور برساند.

اجرای پروازهای منطقه ای تکمیل نشده است

وی بیان کرد: در خصوص پروازهای استانی هنوز به نتیجه نرسیده ایم و شاید باید رویکرد جدیدی برای پیگیری داشته باشیم البته دنیای – دیجیتال است و از راه دور قابل کنترل است، اما حتماً به شهرستان ها می روند. البته، شاید باید رویکرد جدیدی را انتخاب کنیم.

رئیس بنیاد ریاست جمهوری گفت: هزاران پروژه ناتمام در کشور وجود دارد و منابع محدود است و اگر قرار باشد پروژه جدیدی اجرا شود ممکن است پروژه های قبلی تکمیل نشود.

گمبانا گفت: «در صورت امکان، مصوبات توجیه اقتصادی دولت قبلی و تعهدات دولت در قبال آن را اجرا خواهیم کرد». برای عبور از مشکلات باید ثروت توسط مردم تولید شود و تا کی می خواهیم با یارانه و کمیته امداد اجتماعی و بهزیستی مردم را مدیریت کنیم و با برنامه هفتم و سیاست های عمومی مردم باید تولید ثروت کنند. و با عزت زندگی کنند، پس امیدواریم با مردم کشور توانمند شوند که ثروت تولید کنند و دولت به وظایف سه گانه خود یعنی ایجاد امنیت، آموزش مردم و تامین سلامت مردم عمل کند.

تعیین تکلیف کسانی که نتوانسته اند آموزش را انتخاب کنند

این مقام مسئول در امور گزینش کشور گفت: این روزها صدها پیامک برای من ارسال شد و از سوی رئیس گزینش به من اعلام شد که مشمول کد 5 و کد 19 هستیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در بند 3 به سیاست های نظام اداری توسط مقام معظم رهبری اشاره و به اصلاح معیارهای گزینش و نوسازی گزینش برای جذب نیروی انسانی توانمند و کارآمد و پرهیز از رویکردهای تنگ نظرانه و غیرکارشناسی اشاره کرد.

قائم بنا گفت: همه در این سرزمین حق دارند. رد یا عدم انتخاب افراد باید بر اساس حقیقت و عدالت باشد. از وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری این موضوع تشکر می کنم و از کسانی که نمادهای 5 و 19 را دریافت کردند اعتراض خود را اعلام کنند. دوستان عزیز با جوانان کشور با احترام صحبت کنید. اگر مرد جوانی داستان یا نامه ای به جا می گذارد یا لباس می پوشد، ملایم باشید و معلمان آگاه تری انتخاب کنید.

رئیس نهاد ریاست جمهوری گفت: در گزینش نمره مصاحبه بالا رفت و درصد 40 شد، از همه واحدهای گزینش می خواهم با جوانان مهربان باشند و با دختران این سرزمین مهربانی بیشتری داشته باشند تا همه ایران را متحد کنند. مشکلات را حل کند

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: هزاران فرهیخته به خاطر تنگ نظری ما به خارج از کشور رفته اند. ایران متعلق به همه است و ما می خواهیم در مرحله انتخاب اول به آن نگاه کنند. خدا نکند به دلیل برخورد نامناسب از کشور خارج نشوند، زیرا ما باید در آخرت پاسخگو باشیم. عزت ایران در گرو رضایت مردم است.

وی ادامه داد: برنامه هفتم برای همه دستگاه های اجرایی کوتاه است و باید ظرف پنج سال به این اهداف برسیم. باید بتوانیم قدم به قدم به هدف برسیم. وی در اطلاعیه ای که از سوی رئیس جمهور صادر شد به چشم انداز، سیاست های کلی و برنامه هفتم اشاره کرد و به همین دلیل پزشکیان گفتند که برنامه من برنامه هفتم و سیاست های کلی است.

قمبانه گفت: مجلس بر اساس سیاست های کلی برنامه ریزی کرد و لایحه قانون از این نهاد کارشناسی به مجلس رفت و مجلس در کنار دولت ایستاده است و آقای مازیکیان به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند و از برنامه هفتم و بخشی از آن مطلع هستند. ممکن است طرح اجرا نشود، بنابراین می‌توانیم با مجلس نمایندگان تعامل داشته باشیم و به درصد بالایی از اهداف برسیم و امیدواریم 80 تا 90 درصد برنامه هفتم اجرا شود و این کار را انجام خواهیم داد. دسترسی به شاخص های برنامه

کمربندهای خود را ببندید

وی تاکید کرد: مردم باید مطالبه کنند که ما برنامه را اجرا کنیم و از بیرون مطالبه نکنیم. اجرای برنامه به خرد، دانش و پیشرفت کشور بستگی دارد.

رئیس نهاد ریاست جمهوری گفت: یک هفته پیش هیأت وزیران تشکیل نشد و قبل از معرفی وزرا به مجلس، آقای مازیکیان با وزرا تماس گرفت و گفت دوران ما برنامه هفتم، سیاست های کلی و چشم انداز است. هر وزارتخانه باید برنامه را بر اساس اهدافی که برای آن ایجاد شده است اجرا کند.

قائم پناه گفت: «به کارمندان دولت می‌گویم کمربندتان را ببندید، زیرا آقای مازیکیان کار می‌خواهد و خیلی طلبکار است و می‌خواهد به قولش پایبند باشند». در کمتر از چند هفته وزرا باید برنامه اقدام خود را اعلام کنند. این باید مسئولیت پذیری، عملکرد و پاسخگویی باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: بنا داریم مطالبات مردم را به صورت منظم دریافت کنیم و مطالبات مردم را به اطلاع رئیس جمهور برسانیم.

وی گفت: آنچه ما فکر می کنیم این است که جایگاه ایران این نیست و گذشته ما نشان دهنده افتخار است و امیدواریم بتوانیم ایران را سربلند کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *