قاضی اصلی پرونده جنایات نتانیاهو از پیگیری این پرونده کناره‌گیری کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: قاضی اصلی پرونده جنایت نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین المللی به بهانه بیماری از پیگیری این پرونده انصراف داد.

به گزارش الجزیره، دادگاه کیفری بین المللی از برکناری لولیا موتوک، قاضی اصلی پرونده جنایات جنگی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع خبر داد.

دادگاه کیفری بین المللی دلیل این پرونده را مشکلات جسمی این قاضی اعلام کرد و از انتصاب یک قاضی اسلوونیایی به جای وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، تغییر پرونده اصلی نتانیاهو و گالانت می تواند صدور حکم بازداشت این دو نفر از سوی دادگاه کیفری بین المللی را به تاخیر بیندازد.

به نوشته این خبرگزاری، با توجه به اینکه تهدید و ارعاب قضات دادگاه‌های بین‌المللی یکی از روش‌های رژیم اشغالگر برای جلوگیری از صدور حکم علیه مقامات خود است، بعید نیست قاضی اصلی پرونده جنایات نتانیاهو و گالانت وظایف خود را بر عهده بگیرد. . آنها هم به دلیل این تهدیدها وضعیت سلامتی دارند و بهانه ای استعفا کردند.

پیش از این کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین المللی در لاهه اعلام کرده بود که تهدیدهای علنی و پنهانی برای انحلال دادگاه یا خروج از معاهده رم دریافت کرده است.

کریم خان گفت که او و خانواده اش تهدید به توقف صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو شده اند.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو اعلام کرد که حکم بازداشت وی و وزیر جنگ این رژیم از سوی دادگاه کیفری بین المللی صادر شده و آن را یک اقدام ضد یهودی و سیاسی دانسته است.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در 31 مه اعلام کرد که دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و گالانت تا زمان حضور نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل است.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان، اتهامات نتانیاهو و گالانت را قتل، استفاده از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان اعلام کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *