قرار بازداشت مدیرعامل تلگرام ۴۸ ساعت دیگر تمدید شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: قاضی پرونده ای که مدیر عامل تلگرام شامگاه شنبه در شمال پاریس بازداشت شد، حکم بازداشت پاول دوروف را «به مدت ۴۸ ساعت دیگر» تمدید کرد.

بر اساس اعلام دادستانی پاریس، پس از انقضای این مدت، آقای دوروف یا باید آزاد شود یا رسماً تفهیم اتهام شود.

روز گذشته دادستانی فرانسه لیست اتهامات آقای دوروف و خبرنگار تلگرام را منتشر کرد.

اتهامات آقای دوروف شامل عدم همکاری در انجام شنود قانونی، “مشارکت” در تسهیل جنایاتی مانند پورنوگرافی کودکان، خرید و فروش مواد مخدر، و پولشویی عواید جنایات سازمان یافته است.

دستگیری دوروف در فرانسه موجی از واکنش ها را برانگیخت و مقامات بلندپایه سیاسی از جمله در روسیه، فرانسه و ایران درباره آن اظهار نظر کردند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین – (سه‌شنبه) گفت که اتهامات سنگینی که فرانسه علیه مدیرعامل تلگرام مطرح می‌کند، اگر با شواهد کافی پشتیبانی نشود، به عنوان «تلاش برای محدود کردن آزادی ارتباطات» تلقی خواهد شد.

دوروف در اوایل سال 2014 به دلیل امتناع مقامات روسی از بستن حساب کاربران مخالف دولت در یک شبکه اجتماعی دیگر مجبور به ترک آن کشور شد.

پیام رسان تلگرام نیز در اکتبر 2017 به دلیل امتناع از ارائه کدهای رمزگذاری پیام های کاربران به سازمان اطلاعاتی و امنیتی روسیه به پرداخت 800 هزار روبل جریمه شد و دادگاه دستور مسدود شدن آن را صادر کرد، اما فیلتر آن حذف شد.

آقای دوروف 39 سال سن دارد و تابعیت چندین کشور از جمله روسیه و فرانسه را دارد و ثروت او بیش از 15 میلیارد دلار تخمین زده می شود. او در دبی زندگی می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *