قرار بود قطعی‌ها به پایان برسد، اما اکنون نیروگاه‌های آبی با مشکل کمبود مواجه شده اند؛ برای همین قطعی‌ها هنوز ادامه دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

چند ماهی است که شهروندان اصفهانی نسبت به وضعیت برق این استان و شهر اصفهان اعتراض دارند. هر منطقه از اصفهان روزانه دو ساعت دچار قطعی برق می شود و در مواردی این امر باعث بروز حوادث جدی از جمله گیر افتادن شهروندان در آسانسور می شود. چندی پیش حتی در نشست خبری شهردار اصفهان با وجود تمام تمهیدات، برق یکی از مناطق مرکز شهر قطع شد. شهرهای صنعتی اصفهان نیز با چالش های زیادی روبرو هستند و هفته ای دو یا سه روز تعطیل هستند که ضرر بزرگی را به همراه دارد.

چندی پیش رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توفانیر درباره میزان نارضایتی ها گفت: تابستان بسیار گرمی را پشت سر گذاشتیم و شاهد رشد ۸ درصدی تقاضا برای مصرف برق بودیم، این در حالی است که سناریوی بدبینانه برای برق وجود دارد رشد تقاضا در سال جاری 6 درصد و متوسط ​​رشد سالانه تقاضای برق در ده سال گذشته 7 درصد بوده است. روز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان همچنین گفت: حداکثر عدم تعادل در تولید و مصرف برق که معمولا در ماه های تیر و مرداد اتفاق می افتد، امسال به بیش از 18 هزار مگاوات رسیده است و با توجه به تداوم موج گرما. در کشور کاهش دما که رخ می دهد معمولاً از 30 مرداد این امر باعث کاهش تولید در نیروگاه های برق نشد و شرکت توانیر مجبور به مدیریت نیروگاه ها و کاهش استفاده از این نیروگاه ها شد. به منظور حفظ منابع آب زیست محیطی مورد استفاده بخش کشاورزی و شرب خانگی در پاییز.

نیروگاه ها از کار افتادند

جعفر نصر اصفهانی، سخنگوی رسمی شرکت برق استان اصفهان درباره نقص برق استان اصفهان به خبرنگار انتقا گفت: همه نقاط کشور دارای نقص یکسان هستند و مدیریت آنها نیز ملی است. سعی کرده ایم در اصفهان به حداقل قطعی برق برسیم اما همچنان قطعی برق وجود دارد. اندازه قطعی هایی که هر نقطه از کشور را تحت تاثیر قرار می دهد با توجه به ساختار و برنامه توزیع ملی تعیین می شود و بر این اساس میزان قطعی ها در سراسر کشور توزیع می شود. ممکن است یک روز قطعی برق نداشته باشیم. در چند روز گذشته مدیریت بار در شهرهای صنعتی گاهی کاهش یافته است. »

وی درباره عدم توازن قوا گفت: شهرهای کوچکی در فرمانداری هستند که به این موضوع اعتراض می کنند و می گویند وقفه های بیشتری داریم در حالی که اینطور نیست. یک سری مصرف کنندگان حساس مثل بیمارستان ها هستند که در تامین برق اولویت دارند و ما نمی توانیم برق آنها را قطع کنیم. برخی از شهروندان معتقدند که ما تعادل ظریف را رعایت نمی کنیم. تمام شهرهای استان اصفهان از قطعی برق یکسان رنج می برند. حتی برق دفتر ما هم قطع است. »

نصرسوانی در خصوص علت ادامه قطعی برق گفت: قرار بود قطعی برق تمام شود، اما نیروگاه های برق آبی با مشکل کمبود مواجه هستند و قطعی برق همچنان ادامه دارد. در سه ماه گذشته نیروگاه هایی که 100 درصد برق تولید می کردند دچار خوردگی شده اند و بسیاری از این نیروگاه ها نیاز به تعمیر دارند. اصلاحات آنها آنها را از حلقه خارج می کند. ما معمولاً در 24 شهریور هر سال قطعی نداریم، اما امسال هوا گرمتر است و این مشکل همچنان پابرجاست. ما خودمان احساس اضطراب می کنیم، خودمان در آسانسور گیر کرده ایم و برق خانه مان هم قطع می شود. »

پس از بررسی قطعی برق در استان اصفهان با مهدی خودیار، مسئول روابط عمومی شهرک های صنعتی گفت و گو کردیم که وی با تایید خبر تعطیلی شهرک های صنعتی گفت: شهرک های صنعتی دو تا سه روز تعطیل بود. به دلیل قطع برق اعلام شد. متاسفانه این مشکل در تابستان امسال ادامه داشت. هنوز تاریخ مشخصی برای پایان قطعی برق اعلام نشده است. »

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *