قصه عجیب عکس نوزادی یامال با لیونل مسی؛ ستاره‌ای که جا پای اسطوره آرژانتینی می‌گذارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

لمینه یامال ستاره این روزهای اسپانیاست و ال ماتادور از داشتن این گوهر 16 ساله به وجد آمده است. بازیکنی که در نیمه نهایی یورو 2024 مقابل فرانسه گلزنی کرد، کشورش را به دیدار فینال این رقابت ها رساند و رکورد جوان ترین گلزن تاریخ جام ملت های اروپا را به دست آورد.

اما این ستاره جوان داستان زندگی عجیبی داشت. او در کاتالونیا از پدری مراکشی و مادری گینه ای به دنیا آمد، اما خوش شانس بود که در آکادمی بارسلونا بزرگ شد.

خوش شانسی او به همین جا ختم نمی شود. در سال 2007، یونیسف قرعه‌کشی کرد که برنده می‌توانست با ستاره‌های باشگاه بارسلونا عکس بگیرد. قرعه به نام این نوازنده و مادرش افتاد و لمینه در حالی که در یک کاسه آب نشسته بود برای اولین بار با لیونل مسی روبرو شد.

خوان مونورت، عکاس آسوشیتدپرس، که عکس‌های آن روز را ثبت کرده است، داستان را به این شکل تعریف می‌کند: «مسی فردی بسیار درون‌گرا و حتی خجالتی است که در حال خروج از رختکن بود که ناگهان خود را در رختکن دیگری دید که در آن کودکی قرار داده شده بود.» در یک وان پلاستیکی پر از آب

مونفرت ادامه می دهد که مسی که در آن زمان 20 سال داشت، حتی نمی دانست چگونه یک نوزاد را در آغوش بگیرد. با این حال، یامال در روزهای ابتدایی زندگی خود به اندازه کافی خوش شانس بود که در آغوش یکی از بزرگترین، اگر نگوییم بزرگترین، بازیکنان تاریخ فوتبال جهان قرار گرفت و نبوغ و استعداد خارق العاده او احتمالاً به کودک منتقل شد.

یامال به آکادمی فوتبال بارسلونا پیوست و قدم به قدم پیشرفت کرد. او با وجود سن کمش به تیم اصلی بارسلونا راه یافت و حالا خیلی ها او را لیونل مسی آینده آبی و اناری ها می نامند.

پس از درخشش یامال در دیدار مقابل فرانسه که او را با سن 16 سال و 362 روز به جوان ترین گلزن تاریخ جام ملت های اروپا تبدیل کرد، عکس نمادین لیونل مسی در کنار یامال دوباره در شبکه های اجتماعی ظاهر شد و اکنون مورد توجه قرار گرفته است. هر کس. چطور ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و این کودک که در آغوش مسی بود، حالا انگار پیراهن بارسلونا را به تن کرده است تا جایگزین اسطوره جاودانه این تیم شود.

منبع: یورونیوز

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *