قلعه‌نویی: برخی به جای کمک کردن، به ما تبر زدند / به بازیکنان گفتم شاید در جام جهانی نباشم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل قطر گفت: در چند دقیقه ای که عقب افتادیم تماشاگران واقعی در زمین حضور داشتند که تیم را تشویق کردند و باعث شدند روند بازی را تغییر دهیم.

تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 به مصاف قطر رفت و توانست رقیب خود را با نتیجه 4 بر یک در ورزشگاه رشید دبی شکست دهد. تیم ملی با این پیروزی با کسب 10 امتیاز با تفاضل گل بیشتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه اول قرار گرفت.

امیر قلانویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری بعد از بازی گفت: از همه بازیکنان و تیم ملی تشکر می کنم. باید این پیروزی را به مردم عزیز ایران تبریک بگویم. در دقایقی که تاخیر داشتیم، هواداران واقعی در ورزشگاه تیم را تشویق می کردند و باعث می شدند روند مسابقه را تغییر دهیم. – یکی از روزهای خوب ما بود و چهار گل زدیم و می توانستیم بیشتر هم بزنیم اما نشد. من هم به تیم قطری تبریک می گویم، آنها چه بازی مساوی و چه در زمان عقب افتادن خوب بازی کردند.

وی افزود: – یکی از دیدارهای خوب گروه بود و آسیا از این دیدار لذت برد. بازی قبلی [جام ملت‌های آسیا] خیلی بدشانس بودیم که 3-2 شکست خوردیم. در آن مسابقه توپ به دروازه ما برخورد کرد و سه گل زدیم و موقعیت های زیادی را هدر دادیم. – دفاع ما خیلی خوب بود، تله خوبی داشتیم و توانستیم سرعت بازی را افزایش دهیم.

مدیر فنی تیم ادامه داد: به همه تبریک می گویم. شاید کمترین نقش را در این برد داشتم و به مهدی تاج و سایر هم تیمی هایش تبریک می گویم و از آنها تشکر می کنم که به فوتبال ایران در شرایط سخت کمک کردند تا راه خود را پیدا کند.

قلانویی همچنین گفت: این برد کمک بیشتری به ما می کند. می توانیم یکی دو روز تشویق کنیم و بعد باید به دو بازی بعدی با قرقیزستان و کره شمالی فکر کنیم. امیدوارم بتوانیم با بازی های خوب مردم ایران را خوشحال کنیم. بزرگ‌ترین تیم‌های جهان نمی‌توانند در شرایط مساوی بازی کنند، اما مکان‌هایی که باید به ما کمک می‌کردند با تبر به ما ضربه زدند و این جای نگرانی است.

وی در ادامه بیان کرد: پیشکسوتانی چون بهتاش فریبا، حسین فرکی، مهساس، جیرج پور، رجبی و … ما را از شرایط سختی عبور داده اند. از افرادی مثل حسن روشن که از ما انتقاد می کنند اما اغلب راهنمایی می کنند. از همه پیشکسوتانی که به فوتبال علاقه دارند تشکر می کنم. وقتی جوانترین افتخارم را در مراسم یادبود حشمت مهاجرانی، فوتبالیست بزرگ ایران – که برایش آرزوی سلامتی دارم – دیدم، تشویقم کرد و گفت ادامه بده. بسیاری از مردم، به عنوان مثال، در رادیو و جاهای دیگر، به دنبال عشق، نفرت، و تسویه حساب می گردند، و این چیزی است که من نمی خواهم به آن بپردازم. اینقدر برای آقای جبلی [رئیس سازمان صداوسیما] من تعجب می کنم که چرا بعضی ها جا برای اظهار نظر می گذارند؟ ما مشکلات زیادی داشتیم اما همچنان خوشحالم که توانستیم بعد از یک بازی خوب سه امتیاز را به دست آوریم. انشاالله بعد از دو برد خوب بتوانیم زودتر به جام جهانی 2026 صعود کنیم.

وی در خصوص تغییر خط دفاعی و استفاده از میلاد محمدی در پست دفاع راست گفت: میلاد محمدی در چند پست بازی می کند و نه تنها میلاد بلکه امید نوراکین در بیشتر مسابقات در خط هافبک بازی می کرد. اما – دفاع چپ بازی کرد و یکی از بازیکنان خوب ما بود. تولد یکی از بهترین های ما بود. درست است که او در ابتدای مسابقه عملکرد خوبی نداشت اما بعدها وظایفی را که به او دادیم به خوبی انجام داد. در این اردوی جوانان ما را امیدوار کردند. اگرچه بازی به جوانان نرسید، اما خوشحالم که با روحیه بالا و انگیزه بالایی در تیم ملی حضور دارند. کم کم باید با نتیجه گیری تغییر نسل داشته باشیم.

گلناوی ادامه داد: از خبرنگارانی که پای ثابت تیم ملی هستند تشکر می کنم. امیدوارم تیم ملی روز به روز پیشرفت کند. به بازیکنان گفتم احتمالاً در جام جهانی شرکت نخواهم کرد، همانطور که 8 ماه پیش گفتم باید ژاپن را در فینال آسیا شکست دهیم و در جام جهانی باید دو پله صعود کنیم. توانایی بازیکنان بالاست و 40 دقیقه مقابل ازبکستان و – مقابل قطر بازی کردند.

مدیر فنی تیم ملی در پاسخ به اینکه از بازی قبل تا الان چه گذشت که تیم ملی فوتبال ایران توانست این دیدار روان را ارائه کند؟ وی گفت: زمانی که به عنوان مربی تیم ملی در اجلاس هلسینکی شرکت کردم، درباره تیم سازی، شخصیت مربی و نوع مربی که ویژگی های زیادی دارد صحبت کردند. به طور کلی، آنها دو چیز را اغلب تکرار می کردند: یکی اینکه چقدر ساختار دفاعی خوب است و دیگری اینکه چقدر موقعیت ایجاد می شود. گفتم نگران نیستم چون تیمم در حال ایجاد موقعیت است.

وی ادامه داد: وقتی تیمی موقعیت ایجاد نمی کند و گل نمی زند باید نگران بود اما برای من واضح بود که می توانیم موقعیت های زیادی خلق کنیم. ما در بازی های خود مقابل قرقیزستان، امارات و ازبکستان موقعیت های زیادی داشتیم. در دیدار مقابل امارات – هم می توانستیم به همین نتیجه برسیم اما موفق نشدیم. من از نحوه بازی تیمم راضی هستم زیرا آنها در ساختار دفاعی و خلق موقعیت عالی هستند. بازیکنان باید شرایط را قضاوت کنند.

غلناوی در خصوص هواداران تیم ملی فوتبال ایران که به ورزشگاه آمدند، گفت: از باشگاه الشباب الاهلی و هواداران خوبمان تشکر می کنم. زمانی که زمین بازی برابر داشته باشیم، کیفیت تیم ملی ایران مشخص می شود. سبک بازی در ایران سریع است و در ورزشگاهی مثل فولادشهر نمی توانستیم به این شکل بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی بار دیگر تاکید کرد: فکر می کنم باید نقد شود و امسال پیشکسوتان زیادی مثل چیراگ پور و فریبا با من دعوا کردند و اشتباهاتم را گفتند و خوشحال شدم. از سالمندان می خواهم اگر نظری دارند به من بگویند. دفتر تیم ملی به روی آنها باز است اما انتقاد آنها باید به لیگ و تیم ملی کمک کند. خیلی ها از ما انتقاد کردند اما انتقادشان بی طرفانه بود و دوست دارم به تیم ملی کمک کنند. – صبح پیامی از آقایان مهساس، فراکی و فریبا دریافت کردم که نظرات خود را اعلام کردند و بعد از بازی به ما تبریک گفتند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *