قلعه‌نویی به انتقادها پاسخ داد: یک تیم نمی‌تواند همیشه با کیفیت بالایی بازی کند / بخشی از مشکل ما کیفیت زمین بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فوتبال 360: سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از دیدار با امارات به سوالاتی که پس از تقابل با قرقیزستان مطرح شد، پاسخ داد.

تیم ملی ایران موفق شد در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 گام نخست را بردارد و شاگردان امیر قلعه نویی توانستند با نتیجه یک بر صفر تیم ملی قرقیزستان را شکست دهند. طبیعتاً عملکرد تیم ملی در نبرد با حریف کمتر معروف خود برای اکثریت جامعه راضی کننده نبود و این موضوع برای تیم ملی حاشیه ساز شد. حالا تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی مقابل قرقیزستان خود را برای نبرد با تیم ملی امارات آماده می کند.

امیر قلانویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی قرار دارد که شاگردانش مجبور می شوند فردا (سه شنبه) ساعت 19:30 در ورزشگاه هزا بن زاید شهر العین و پیش از آخرین تمرین به مصاف تیم ملی امارات بروند. او از تیم ملی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها درباره تقابل با امارات پاسخ داد. این در حالی است که غالینوی در حاشیه دیدار قبلی مقابل قرقیزستان در سخنان خود پاسخ داد و به ویژه از شجاعت حشمت مهاجرانی اسطوره فوتبال ایران تمجید کرد.

به دلیل کیفیت زمین فردا مسابقه خوبی خواهد بود!

قلانویی در ابتدای صحبت هایش درباره تقابل با امارات گفت: به هر حال این دومین بازی است و مطمئنم با کیفیت خواهد بود. ما هم از امارات خبر داریم و هم آنها از ما. در جام حذفی با این تیم و این مربی بازی کردیم اما شرایط بازی فردا فرق می کند. مطمئنم بازی فردا با توجه به کیفیت زمین خوب خواهد بود و تیم ما نسبت به بازی اول بسیار آماده تر است. دیدار امارات و قطر را آنالیز کردیم و امارات تیم بسیار خطرناکی است. مخصوصاً در ضدحملات و حملات سریع که در این 2-3 جلسه تمرینی کار کردیم.»

بازیکنان ما در لیگ امارات می توانند اطلاعات خوبی به ما بدهند

سرمربی تیم ملی با اشاره به تجربه حضورش در فوتبال امارات و فعالیت لژیونرهای این کشور در مسابقات باشگاهی، توضیح داد: از لیگ کشورهایی مانند امارات و قطر خبر دارم. در دوران تمرین باشگاه و تیم ملی، اطلاعات کافی در مورد لیگ امارات داشتم و اکنون گروه آنالیز ما طبق مقررات روز جهانی فوتبال، اطلاعات لازم را از لیگ امارات جمع آوری کرده است بازیکنان ما در لیگ امارات می توانند اطلاعات خوبی در اختیار ما بگذارند.

وقتی بازیکنان بزرگی دارید، انتظار بیشتری از شما می رود

امیر قلانویی درباره توقعات مطرح شده از تیم ملی گفت: بدون شک فوتبال ایران نیروی انسانی قوی دارد. ما در گذشته هم بازیکنان بزرگی داشتیم که از پیشکسوتان قطر، امارات و اروپا بودند. آسیا ایران را یکی از قطب های فوتبال می داند. چه در گذشته و چه در حال. وقتی بازیکنان بزرگی دارید، انتظار بیشتری از شما می رود. خوشحالم که بازیکنان به این درک رسیده اند که هر کاری که لازم باشد انجام خواهند داد تا مردم و کشورشان را خوشحال کنند. امیدواریم از این مسابقه به مسابقه دیگر پیشرفت کنیم تا انشاالله بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگرچه رقبای قدرتمندی داریم، اما معتقدم با این جاه طلبی و تلاش در تیم، بازی به بازی پیشرفت خواهیم کرد.»

موافقم که می توانستیم بهتر بازی کنیم اما…

قلانویی در حاشیه دیدار با قرقیزستان در پاسخ به این سوال گفت: «این طبیعی است. تیم همیشه نمی تواند با کیفیت بالا بازی کند. زیبایی فوتبال نتایج غیر قابل پیش بینی است. در جام ملت ها مقابل عربستان، قرقیزستان تا حد زیادی در یک بازی 10 نفره و گاهی در یک بازی 9 نفره بازی کرد و فکر می کنم عربستان در این مسابقه با اختلاف کمی پیروز شد. بازی قبلی دو امتیاز گرفت. اول این که اولین بازی بود و فکر می کنم بخشی از مشکل ما کیفیت زمین بود، اما با همه اینها موقعیت های زیادی داشتیم و اگر کمی محتاط تر بودیم می توانستیم آن مسابقه را با یک برد پیروز کنیم. نتیجه بهتر البته قبول دارم که می توانستیم بهتر بازی کنیم و آن چیزی که فکر می کردیم نبودیم. ما از نظر کیفیت کمی پایین تر از خودمان بودیم و امیدوارم بتوانیم فردا بهترین کیفیت خود را به دلیل زمین خوب داشته باشیم.

در پایان این دیدار امیر غلناوی ضمن تشکر از میزبانی کشور دوست و برادر امارات متحده عربی از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست به احترام حشمت المهاجرانی که این نقش را ایفا می کند بایستند و او را تشویق کنند. از معلم او در فوتبال ایران پدر است و در فوتبال امارات هم تاثیر داشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *