قیمت بلیط قطار ۳۰ درصد افزایش یافت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

راه آهن ایران در واکنش به انتقاد شرکت های مسافربری قیمت بلیت قطار را 30 درصد افزایش داد.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری مرداد 1403 هجری شمسی با 30 درصد افزایش قیمت از ساعت نه صبح روز یکشنبه 24 تیرماه آغاز شد. بر اساس اعلام راه آهن، این پیش فروش برای بلیت از 1 تا 23 مرداد بوده است.

راه آهن در بیانیه خود در خصوص پیش فروش بلیت اشاره ای به قیمت بلیت قطار نکرده است. اما بررسی و مقایسه قیمت ها نشان می دهد که نرخ ها نسبت به گذشته 30 درصد افزایش یافته است. خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی اعلام کرد که افزایش قیمت بلیت قطار براساس مجوز ستاد تنظیم بازار بوده است. قیمت بلیط نیم بها برای کودکان و نوزادان 10 درصد قیمت بلیط بزرگسالان است.

قیمت بلیط قطار در مسیرهای مختلف برای مرداد 1403 هجری قمری:

قیمت بلیت قطار 30 درصد افزایش یافت

افزایش قیمت بلیت قطار در واکنش به انتقاد مسئولان قطار مسافربری صورت می گیرد. بسیاری از شرکت های مرتبط با حمل و نقل ریلی معتقدند که قیمت های فعلی برای آنها سودآور نیست. نتیجه چنین وضعیتی خروج تدریجی قطارهای مسافربری از خدمت است. به همین دلیل روز به روز از تعداد واگن های مسافری کاسته می شود و مسافران برای خرید بلیت قطار با چالش های جدی مواجه می شوند.

مشاهده ما از سایت های فروش اینترنتی بلیط قطار نشان می دهد که افزایش 30 درصدی قیمت ها باعث کاهش تقاضا برای سفرهای ریلی نشده است. بنابراین، سفر با قطار اولین انتخاب برای بسیاری از مصرف کنندگان است. در حال حاضر شرکت های زیر در صنعت حمل و نقل ریلی ایران فعال هستند:

قطارهای رجا، قطارهای پن ریل، قطارهای نورین (فادک)، قطارهای مسافربری نور، قطارهای سر کوثر، قطارهای ساپا، قطارهای مهتاب سیر جم و قطارهای چوپار.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *