لاریجانی: اگر رای ندادن‌ها شرایط را به سمت یک دیکتاتوری ببرد، خسارت بسیار بزرگی است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

علی لاریجانی تاکید کرد: اگر خدای ناکرده رای نیاورد منجر به دیکتاتوری می شود و ضرر بزرگ است. انتخابات موفق سرمایه ملی کشور است و این موضوع در روابط بین الملل مورد توجه قرار می گیرد. نکته مهم دیگر این است که خود نهاد انتخابات نباید در کشور تضعیف شود. اگر این نهاد انتخاباتی تضعیف شود، هم در داخل و هم در خارج به مشکل تبدیل می شود.

به گزارش انقاتار، علی لاریجانی در نامه ای خطاب به مردم ایران نوشت:

ملت شریف ایران؛ اگر بخواهیم اصلاحات را در کشور انجام دهیم، تنها راه، حضور پرشور در انتخابات است.

کشورها زمانی به سمت دیکتاتوری پیش می روند که یک اقلیت با خشونت مردم همه امور را کنترل می کند، یا زمانی که ساختارهای دولتی گاهی مردم را وادار می کنند راه اشتباه را انتخاب کنند و نتوانند در آن شرکت کنند.

اگر نهادی از حکومت اشتباه کرد، مردم باید در حضور خود آن اشتباه را اصلاح کنند و به دولت بگویند که ما راه خود را پیدا کرده ایم. رای ندادن راهی است که کشور را به حکومت اقلیت می رساند. در صورت وجود اشکال باید با رای گیری اصلاح شود.

اگر خدای ناکرده رای ندادن منجر به دیکتاتوری شود، ضرر بزرگ خواهد بود. انتخابات موفق سرمایه ملی کشور است و این موضوع در روابط بین الملل مورد توجه قرار می گیرد. نکته مهم دیگر این است که خود نهاد انتخابات نباید در کشور تضعیف شود. اگر این نهاد انتخاباتی تضعیف شود، هم در داخل و هم در خارج به مشکل تبدیل می شود.

آیا با عدم شرکت در انتخابات مسائل و مشکلات حل می شود؟ اگر دولت از دید جامعه جهانی توجیه نشود، در حل مشکلات موفق نخواهد بود. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد، اما عدم شرکت در انتخابات راه حل دقیقی نیست و راه حل مشکل نیست.

شکی نیست که نارضایتی قشر زیادی از مردم درست است اگر کارها درست انجام می شد به این ناامیدی نمی رسیدیم. اما سوال اینجاست که چگونه باید این ناامیدی را جبران کرد؟ مردم این آگاهی را دارند و می بینند یک قدم جلوتر، اگر رای ندهیم چه مشکلاتی حل می شود. آیا دولت در حل مشکلات بین المللی قوی تر شده است یا مشکلات اقتصادی داخلی بهتر حل می شود؟ قطعاً وقتی فردی ضعیف‌تر رئیس‌جمهور شود، مسائل اقتصادی حل نخواهد شد.

اگر تلاش کنیم در انتخابات رای بدهیم تا فردی که بیشترین توانایی یا آزادی را در احقاق حقوق مردم و اداره کشور دارد رئیس جمهور شود، یک قدم به اصلاح امور نزدیکتر شده ایم.

مردم ایران؛ من از شما دعوت می کنم به فردی با اراده قوی که ایده و توانایی اجرای آن را دارد رای دهید. به یک سیاستمدار رأی دهید، نه یک دانشمند، تفاوت بین یک سیاستمدار و یک دانشمند در این است که دانشمند شرایط را توصیف می کند، اما سیاستمدار شرایط متغیر را دنبال می کند.

کسی

علی لاریجانی

04/11/1403

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *