متخصص بیمارهای عفونی: گزارشی از شیوع “تب دنگی” در تهران نداریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه تب دنگی از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود، گفت: گزارشی مبنی بر شیوع تب دنگی در تهران گزارش نشده است.

پیام طبرسی؛ یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی است که از طریق نیش پشه های آلوده به ویروس دنگی به انسان منتقل می شود، گفت: علائم آن عبارتند از: حرارت بالا، تنش شدید عضلانی و عضله. درد درد مفاصل، سردرد، بثورات پوستی و در برخی موارد حالت تهوع و استفراغ.

وی با بیان اینکه پیش از این تب دنگی در کشور وجود نداشت، افزود: این بیماری به کشورهای همسایه مانند پاکستان، هند و برخی کشورهای آسیایی سرایت کرده است. بارندگی شدید دوبی در روزهای اخیر و راکد بودن آب باعث شیوع پشه آئدس و تب دنگی در آن کشور شد و همین امر منجر به مهاجرت تعداد زیادی از مسافران ایرانی مقیم دبی شد که به این بیماری مبتلا شدند.

طبرسی از شیوع گسترده تب دنگی در کشور خبر داد و گفت: تب دنگی از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود و تاکنون گزارش هایی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری شمال و جنوب کشور از جمله گزارش شده است. بندرعباس و بوشهر. هرمزگان، اما گزارشی مبنی بر شیوع دنگی در تهران گزارش نشده است.

طبرسی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ درمانی برای تب دنگی وجود ندارد و داروها فقط برای تسکین درد تجویز می شود، گفت: 95 درصد موارد خود به خود بهبود می یابند و تنها 5 درصد مبتلایان به تب دنگی به نوع شدید آن مبتلا هستند. از بیماری

این عضو هیئت علمی توصیه کرد افرادی که به کشورهای عربی سفر می کنند و علائم بالایی دارند برای انجام آزمایش ویروس به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در داخل کشور مشکل و دغدغه ای نداریم، گفت: در جنوب کشور به ویژه استان های هرمزگان، بوشهر و شمال کشور و به دلیل گزارش های ثبت شده، توصیه ما به شهروندان این است که بیشتر مراقب باشند، به سلامت محیط زیست خود توجه کنند و مکان‌هایی را که در معرض زندگی این حشرات قرار دارند، از جمله مکان‌هایی که باعث سکون آب می‌شوند، مانند لاستیک‌های فرسوده، زیر گلدان‌ها یا کولرهای آبی تحت نظر داشته باشند.

این متخصص بیماری های عفونی تایید کرد: در مناطق بومی (محلی) این بیماری که این نوع پشه وجود دارد، می توان از مواد دافع حشرات برای پیشگیری از تب دنگی استفاده کرد و در این مناطق نیز باید از توری برای در و پنجره استفاده کرد مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *