محدودیت‌های جدید اینستاگرام برای نوجوانان چیست؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: متا قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را برای دسترسی این گروه سنی به اینستاگرام اعمال کند تا از آسیب‌های احتمالی و آزار و اذیت نوجوانان در فضای مجازی محافظت کند.

این تصمیمی است که احتمالاً والدین از آن استقبال می‌کنند، زیرا علاقه روزافزون نوجوانان به پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی از آن استقبال می‌کنند.

در این گزارش به تدابیر امنیتی جدید متا برای اینستاگرام می پردازیم که نوجوانان و والدین باید از آن آگاه باشند.

با توجه به محدودیت‌های اعلام‌شده، کاربران زیر ۱۸ سال اینستاگرام به‌طور خودکار یک «اکانت نوجوان» با ویژگی‌های سخت‌گیرانه‌تر حفظ حریم خصوصی خواهند داشت.

مقررات حفاظتی و تدابیر امنیتی جدیدی در اینستاگرام فاش شده است، در حالی که شرکت های فعال در این زمینه اخیراً تحت نظارت نهادهای نظارتی برای اطمینان از ایمنی افراد زیر سن قانونی قرار گرفته اند.

اینستاگرام، یکی از شرکت‌های تابعه متا، اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های ایمنی جدید، رضایت والدین برای برخی ویژگی‌ها اجباری خواهد بود.

علاوه بر سفارشی سازی خودکار پروفایل نوجوانان، دسترسی آنها به محتوای حساس محدودتر خواهد شد و ویژگی های جدیدی برای محدود کردن زمان صفحه نمایش ارائه می شود.

برای اولین بار، افراد زیر 15 سال برای دور زدن تنظیمات محدودیت های سخت به اجازه والدین یا قیم خود نیاز دارند. اما کودکان 16 و 17 ساله برای این کار نیازی به تایید والدین خود نخواهند داشت.

اینستاگرام در پستی نوشت: «این یک تجربه جدید برای حمایت بهتر از والدین است و به آنها آرامش خاطر می دهد که فرزندان نوجوانشان با محافظت بیشتر و بهتر ایمن هستند.

اقدامات و محدودیت‌های جدید اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان در بحبوحه انتظارات رو به رشد برای محافظت از کاربران جوان و نوجوانان در رسانه‌های اجتماعی اعمال شده است.

در همین راستا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مجبور شد در ژانویه گذشته در مقابل کنگره آمریکا از خانواده‌های کودکانی که در پلتفرم‌های شرکتش مورد سوء استفاده، آزار و اذیت یا تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کند.

علاوه بر این، اخیراً نگرانی‌ها در مورد تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان و همچنین رویکرد اعتیادآور به فناوری افزایش یافته است.

به گفته مقامات متا، تغییر خودکار حساب برای نوجوانان در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا تا 60 روز طول می کشد و این روند در اواخر سال جاری برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا فعال خواهد شد.

متا در بیانیه‌ای گفت: «جوانان ممکن است در مورد سن خود دروغ بگویند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در حال توسعه فناوری اختصاصی است که به طور فعال حساب های کاربری مرتبط با نوجوانان را شناسایی می کند.

برخی از تغییرات عمده عبارتند از:

نوجوانان باید فالوورهای جدید را تأیید کنند و افرادی که آنها را دنبال نمی کنند نمی توانند با آنها تعامل داشته باشند.

فقط افرادی که نوجوانان شما دنبال می کنند می توانند به آنها پیام دهند.

برای محدود کردن نمایش این محتوا در مناطقی مانند Explore و Rails، محدودیت‌هایی برای محتوای حساس و خشونت‌آمیز مانند دعوا و نزاع اعمال می‌شود.

کلمات و عبارات توهین آمیز از نظرات و درخواست های پیام های خصوصی نوجوانان حذف می شود.

پس از 60 دقیقه استفاده روزانه، اعلان‌ها به نوجوانان یادآوری می‌کنند که از سیستم خارج شوند.

ویژگی های جدید برای والدین عبارتند از:

والدین می توانند ببینند که نوجوان آنها در هفت روز گذشته به چه کسی پیام داده است، اما نمی توانند محتوای پیام ها را بخوانند.

والدین می توانند محدودیت های زمانی سختی را برای استفاده روزانه تعیین کنند. پس از رسیدن نوجوان به این حد، دسترسی به برنامه برای او مسدود خواهد شد.

والدین می توانند انتخاب کنند که نوجوان خود را از دسترسی به اینستاگرام در طول شب یا در دوره های زمانی خاص مسدود کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *