محدودیت سفر زائران افغانستانی اربعین به ایران تا «۱۸ صفر» رفع شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به نامه حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، مدیرکل مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبیان، از حل مشکل اربعین الافغان خبر داد. -زائرین حسینی که اتوبوس ندارند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران به نامه ای خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری رئیس مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان پاسخ داد. فعالیت ها، و خبرگزاری صدای افغان (آوا) گزارش داد که مشکل زائرین رفع شده است. همچنین به گفته وی، محدودیت های ورود به ایران تنها تا ساعت 18 لغو شده است. همچنین به گفته وی، محدودیت های ورود به ایران تنها تا ساعت 18 لغو شده است.

سردار میراحمدی در نامه‌ای در پاسخ به نامه حسینی مزاری نوشت: قرار شد زائران عزیز افغانستانی که اتوبوس ندارند از 17 صفر وارد ایران شوند و شرط تا 18 صفر نخواهد بود.

به این ترتیب دو مشکل زائران افغانی اربعین الحسینی عملاً حل شد: از یک سو زائران بدون اتوبوس می توانند از ساعت 17 وارد ایران شده و از طریق گذرگاه مرزی چابه عازم عراق شوند و از سوی دیگر سفارت ایران در کابل اعلام کرد که تمامی کاروان های زائران باید تا ساعت 18:00 وارد ایران شوند. پس از آن ممنوع است اما به گفته رئیس ستاد اربعین جمهوری اسلامی ایران، شرط و محدودیت ورود فقط تا 18 صفر دیگر وجود ندارد.

اکنون با توجه به این سخنان جدید رئیس ستاد مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اربعین حسینی، انتظار می رود سفارت این کشور و نمایندگی های کنسولی آن در افغانستان نیز پیش شرط ها و محدودیت ها را لغو کنند.

در همین حال، در بخشی از متن نامه رئیس مرکز تاپیان به میر احمدی آمده است: «امسال بیش از سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی افغانستان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

مشکل اول: شرط صدور ویزای حج دوبار ورود به ایران توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برای کاروان های حج، همراه داشتن اتوبوس از مبدأ ولایات/ولسوالی های افغانستان به مقصد مرزی چذابه است و رانندگان اتوبوس باید دارای پاسپورت معتبر این در حالی است که اولاً اتوبوس افغانستان برای بیش از 50 هزار زائر کافی نیست، زیرا افغانستان در حال حاضر این تعداد اتوبوس ندارد و دوم اینکه اکثر رانندگان پاسپورت معتبر ندارند و سوم اینکه سفر کامل بهای بلیط اتوبوس برای هر زائر افغانستانی حدود 350 دلار آمریکا می باشد که برای اکثر زائران مقرون به صرفه نیست. و ملاقات با روح آنها بستگان و دوستان در شهرهای مختلف دیاسپورا پس از بازگشت از عراق.

مشکل دوم تقسیم مناطق برای صدور ویزای حج دوبار ورود است. به عنوان مثال، سفارت ایران در کابل علاوه بر کنسولگری های مزار، هرات، قندهار و ننگرهار، مسئول صدور ویزا برای ساکنان کابل و چندین ولایت اطراف آن است، در حالی که ممکن است برخی افراد محل اقامت اصلی خود را داشته باشند. در مزار، قندهار یا نیمروز و بر همین اساس پاسپورت نیز گرفته اند، اما در حال حاضر در کابل زندگی می کنند یا زن از یک ایالت و شوهر از ایالت دیگر است و این وضعیت برای آنها مشکل جدی ایجاد کرده است. . زائر

مشکل سوم: زمان صدور ویزا برای هیئت های ایرانی در افغانستان کوتاه است و گفته می شود زائران افغانستانی باید تا 18 صفر وارد ایران شوند اما – 6 صفر است اما تاکنون هیچ زائری موفق به اخذ ویزا نشده است. در این نامه، در صورت رفع نشدن محدودیت های فعلی، امسال کمتر از یک دهم زائران افغانستانی ممکن است بتوانند به عتبات عالیات بروند.

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی ایران و دفاتر نمایندگی آن در افغانستان برای صدور روادید برای زیارت اربعین حسینی (علیه السلام) شرایط سخت گیرانه جدیدی را اعلام کردند که با آن مواجه شد. نارضایتی گسترده زائران حسینی و مسئولان شرکت های گردشگری. نامه های درخواست کمک از رئیس مرکز تیبیان روز یکشنبه 21 اسد برای احزاب مختلف جمهوری اسلامی ایران از رهبری انقلاب اسلامی تا رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) ارسال شد. خبرگزاری صدای افغان (آوا) به مدت چند روز در مورد این موضوع صحبت کرد.

همچنین روز یکشنبه 21 اسد، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، سید عباس حسینی، رئیس دفتر و خبرنگار آوا در تهران، این نارضایتی را به گوش دکتر علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و همچنین وزیر امور خارجه رساند. . سخنگوی این وزارتخانه برای رفع این مشکل کمک خواست و محدودیت هایی وجود داشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *