محصول انقلابی یک شرکت فرانسوی که می‌تواند خودروی بنزینی شما را در یک روز به هیبریدی تبدیل کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: یک شرکت فرانسوی فناوری ابداع کرده است که می تواند خودروی قدیمی شما را در عرض 24 ساعت به خودروی الکتریکی هیبریدی تبدیل کند.

شرکت دانش بنیان Solution F اولین نسخه رسمی محصول خود را هفته گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی کرد.

نصب کیت “Twin-E” تولید شده توسط این شرکت به خودروها اجازه می دهد تا با حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت در حالت “فول برقی” حرکت کنند. اگر از این حد فراتر رود، تبدیل به خودروی هیبریدی می شود.

برای تغییر شکل خودرو، این شرکت یک موتور الکتریکی 48 ولتی با چرخ دنده های سیاره ای روی خودرو نصب می کند. این دنده جایگزین گیربکس دستی قدیمی خودرو می شود و سپس یک باتری قابل شارژ نیز به کف صندوق عقب اضافه می شود.

با توجه به گسترش خودروهای برقی، دولت فرانسه به فکر اعطای یارانه و تسهیلات ویژه برای این کار افتاد. بر اساس طرح مصوب دولت، تبدیل موتور حرارتی خودرو اعم از موتور بنزینی یا دیزلی به موتور برقی تغییر کاربری سبز محسوب می شود.

فناوری جدید هنوز به بازار عرضه نشده است، اما اریک بلانشت، مدیر برنامه داخلی شرکت، می گوید این محصول تا اواسط سال 2025 برای عرضه عمومی آماده خواهد شد و قیمت آن در حدود 8500 یورو یا 4000 یورو (در صورت یارانه فرانسوی ها) خواهد بود. دولت). ).

این در حالی است که میانگین قیمت یک خودروی برقی در اروپا 46 هزار یورو است.

دولت فرانسه از آوریل 2020 کمک به شرکت های فعال در زمینه پردازش و تولید خودروهای برقی را آغاز کرده است. وب سایت دولت در این باره می گوید: «این یک پیشنهاد مکمل برای بخش بزرگی از مردم است که نمی توانند هیبریدی بخرند. خودروها به دلیل قیمت بالایشان.»

اقدامات جدید دولت فرانسه پس از تصویب قانون جامع تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا در سال 2023 به اجرا درآمد.

هدف این اتحادیه این است که خودروهای برقی تا سال 2030 80 درصد و تا سال 2035 100 درصد از سهم بازار خودروهای جدید را به خود اختصاص دهند.

با این حال، همه کارشناسان خودرو متقاعد نشده اند که چنین اقداماتی می تواند راه حل نهایی برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا باشد.

پاتریک پوینکلت، رئیس بازیافت Mobilan، می‌گوید که هزینه تعویض دست گاهی گران‌تر از ارزش خودروی قدیمی است، زیرا بسیاری از خودروها به پایان عمر متوسط ​​20 ساله خود نزدیک می‌شوند.

کلیا مارتینت، مدیر توسعه پایدار رنو گفت که شرکت وی از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه حمایت می کند، اما مدل اقتصادی مقرون به صرفه هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

خانم مارتینت گفت: «اگر واقعاً می‌خواهید یک وسیله نقلیه را تغییر دهید، باید کل طراحی خودرو را تغییر دهید. “شما نمی توانید باتری را در جایی که موتور قبلا بود قرار دهید.”

با این حال، گروه رنو که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان فرانسه محسوب می‌شود، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد 1000 دستگاه از وانت مستر رنو خود را با استفاده از این فناوری در سال‌های 2024 و 2025 هیبرید کند.

شرکت دانش بنیان Solution F گفت کیت های تولید آن برای چندین مدل خودرو از رنو، پژو و سیتروئن ساخته شده است.

به گفته آنها، این فناوری بر روی اکثر خودروهای قدیمی فرانسوی تولید شده پس از سال 2006 قابل نصب است.

مدیرعامل این شرکت گفت که قصد دارند فناوری خود را روی خودروهای تولید شده در کشورهای دیگر آزمایش کنند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *