محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست: اینک یک دوره تاریخی برای سازمان حفاظت محیط‌زیست آغاز شده / برای نخستین بار، شاهد انتخاب مدیری از درون سازمان هستیم / انتخاب شینا انصاری، نخستین انتخاب کمیته محیط‌زیست از بین ۸ نفری بود که به رئیس‌جمهور معرفی شد/ او با قبول این مسئولیت ایثار کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

محمد درویش، فعال و کارشناس محیط زیست با استقبال از انتصاب شینا انصاری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، آن را آغاز مرحله ای تاریخی برای سازمان حفاظت محیط زیست دانست.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: خانم شینا انصاری یکی از مدیران خبره سازمان حفاظت محیط زیست است حوزه محیط زیست چنین درخواستی را می خواست.

این نویسنده همچنین همزمان با پیروزی مسعود مازیکیان در مصاحبه با رسانه ها چنین خواسته ای را به صورت علنی مطرح کرد. اکنون یک دوره تاریخی برای EPA آغاز شده است. بدون شک موفقیت آن به ارتقای روحیه کارکنان سازمان برای افزایش کیفیت و نفوذ این سازمان راهبردی برای ایران در دولت و بدنه حاکمیتی کمک خواهد کرد.

همه ما باید به آنها کمک کنیم تا در انجام مسئولیت مهم خود موفق شوند. به نظر من شینا انصاری با قبول این مسئولیت فداکاری کرد. او سال ها با غول سرطانی مبارزه کرده و آن را با موفقیت شکست داده است و می تواند سال های پایانی خود را در آرامش بگذراند. پذیرفتن مسئولیت در چنین سازمان آشفته‌ای که به شدت فاقد پشتوانه، پول و تخصص است، موی سر برای سیاستمدارانی که اغلب درک محیطی ندارند، اگر شرافت داشته باشید، بالاترین سطح از خودگذشتگی است.

امیدوارم شینا انصاری ادامه دهد و تاب آوری طبیعت ایران را افزایش دهد. او باید روشن کند که رویکرد زیست محیطی یک فرصت برای هر حکومتی در ایران است و نه تهدید. او باید ثابت کند که راز پایداری و سعادت ایرانیان در محیط سالم و با طراوت است. برایش بهترین ها را آرزو می کنم. انتخاب او اولین انتخاب کمیته محیط زیست از بین هشت نفری بود که به رئیس جمهور معرفی شد. در مورد کمیته محیط زیست، من خوشحالم زیرا این کمیته یکی از معدود کمیته هایی است که رئیس جمهور به عنوان اولین انتخاب خود ترسیم کرد.

با این حال، من معتقدم زنان شایستگی بسیار بیشتری در بالاترین سطح اداری دارند و امیدوارم زنان حداقل در وزارتخانه های بهداشت، آموزش، نفت و نیرو، فرهنگ، علوم، ورزش و میراث انتخاب شوند. اما در هر صورت خوشبختانه یا متأسفانه هیچ دولتی در ایران روی کار نیامده است که بیش از سه تن از اعضای ارشد دولت آن زن باشند. امیدوارم در آینده شاهد افزایش این سهم باشیم. همه ما باید به زنان کمک کنیم تا سهم بیشتری در ساختار قدرت داشته باشند. هر چه میزان مشارکت و مدیریت واقعی زنان در جامعه بیشتر باشد، جامعه تاب‌آورتر و بانشاط‌تر می‌شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *