محیط زیست بوشهر: وضعیت نگران‌کننده آب‌های ‌جزیره خارگ در پی آلودگی نفتی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی و اکوسیستم های ساحلی غرب جزیره خارگ، تعویض خطوط لوله فرسوده نفت دریایی ضروری است.

عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به رسیدگی به پرونده آلودگی نفتی آب های ساحلی غرب جزیره خارگ گفت: آلودگی ناشی از خط لوله میدان نفتی ابوذر به قطر 26 اینچ و وضعیت زیست محیطی خلیج فارس و دریای مدیترانه است. آب های ساحلی جزیره خارگ نگران کننده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که حوادث خطوط لوله بیشترین پتانسیل را برای آلودگی آب و خاک و مخاطرات زیست محیطی دارند، می توانند بیشترین خسارت را به همراه داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه در چند سال گذشته و شش ماهه نخست امسال مشکلات و حوادث زیادی در حوزه خطوط لوله به دلیل آلودگی نفتی در استان بوشهر رخ داده است، گفت: برای این امر ضروری است شرکت ها و مؤسسات مسئول نوسازی و جایگزینی خطوط لوله نفت زیر دریا.

مرادزاده افزود: با اقدامات انجام شده و استفاده از کشتی دریاپک متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی استانداری بوشهر و دو فروند کشتی برای پاکسازی و دفع آلودگی های نفتی تا حدودی از گسترش آلودگی جلوگیری شد اما لازم است مسئولان برای جلوگیری از نشت نفت دیگر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نشت نفت به دریا خسارات جدی و جبران ناپذیری به زیستگاه های آبی و سواحل حساس وارد می کند، تاکید کرد: پایش سریع و به موقع و اقدامات پاکسازی این آلودگی، تعیین تکلیف و تسریع در شروع طرح جایگزینی خط لوله دریایی برای میدان نفتی خروج ابوذر لازم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استانداری بوشهر ادامه داد: بررسی مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی این پروژه نیز توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد.

مرادزاده گفت: به منظور جلوگیری از نشت نفت از خطوط دریایی میادین نفتی غرب جزیره خارگ و آلودگی خلیج عربی، نوسازی و تعویض خط لوله فرسوده نفت توسط نهادهای ذیربط ضروری است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *