مخالفت دولت عربستان با رای دادن حجاج ایرانی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دولت عربستان سعودی با رأی حجاج ایرانی در مکه و مدینه مخالفت کرد. با این محاسبه حدود 50 هزار ایرانی نمی توانند به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در روز انتخابات تعداد زیادی از شهروندان ما به حج مشرف می شوند و برنامه ریزی های لازم را برای جمع آوری رای از زائران ایرانی انجام داده ایم. پس از اعلام بعثه مقام معظم رهبری، دولت عربستان با این امر موافقت نکرد.

این در حالی است که طی چند روز گذشته زائران زیادی به انحاء مختلف از ستاد انتخابات خواسته اند تا شرایط را برای حضور در انتخابات فراهم کند.

بعثه رهبر انقلاب که مخالفت خود را با دولت عربستان سعودی اعلام کردند، در نامه ای خطاب به حجاج نوشتند که علیرغم تلاش ها و پیگیری های فراوان مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد فرصت مشارکت. در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای مهمانان خدا در شهرهای مکه و مدینه، متاسفانه دولت میزبان به هیچ وجه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 17 تیر 1403 موافقت نکرد.

بر اساس اعلام قبلی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، 47 هزار ایرانی در روز انتخابات در مکه و مدینه حضور خواهند داشت و تا روز جمعه حدود 40 هزار زائر از کشورمان به ایران بازخواهند گشت.

غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج پیش از این گفته بود: پروازهای رفت و برگشت از فرودگاه مدینه منوره تا 31 تیرماه و پروازهای رفت و برگشت از مکه تا 3 تیرماه ادامه خواهد داشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *