مخبر، دستیار رهبر انقلاب: حل برخی از ناترازی‌ها از مسیر عادی ممکن نیست/ موفقیت پدافند حاصل حضور جوانان نخبه در برنامه موشکی و نیروی پدافندی ایران است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: مشاور و دستیار مقام معظم رهبری با اشاره به حمله ناجوانمردانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کشورمان و موفقیت مدافعان دلیر ایران در دفع این حملات، گفت: نخبگان قدرت عزت علمی را به نمایش گذاشته اند. با حفاظت از حریم هوایی ایران به جهان».

اعضای نخبگان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در دیدار با مشاور و دستیار مقام معظم رهبری، به ارائه نقطه نظرات خود و برخی از موضوعات قدرت های علمی نخبگان و نیز مسائل مهم کشور پرداختند.

محمد مخبر با اشاره به حمله ناجوانمردانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به کشورمان و موفقیت مدافعان دلیر ایرانی در دفع این حملات، گفت: نخبگان با حفاظت از حریم هوایی ایران، قدرت و عزت علمی را به جهانیان نشان دادند موفقیت حاصل حضور نخبگانی از جوانان علمی و شجاع در برنامه موشکی ایران و نیروی دفاعی ایران است.

وی با برشمردن نشانه های انحطاط و زوال رژیم اشغالگر قدس، گفت: صهیونیست ها تمام خطوط قرمز و پروتکل های بین المللی را زیر پا گذاشتند. صهیونیست ها زنان و کودکان را می کشند، خانه ها را ویران می کنند، به مدارس و بیمارستان ها حمله می کنند و از سلاح های کشتار جمعی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها معتقدند با این جنایات می توانند نهضت مقاومت را نابود کنند، گفت: مقاومت یک مکتب و یک گفتمان است و با شهادت رهبرانش از بین نمی رود. همانطور که در هشت سال دفاع مقدس شهدای گرانقدری چون حمات، خرازی و باقری را از دست دادیم، اما چون دفاع ما مقدس و مبتنی بر آموزه های اسلامی بود، این سرداران شهید به سرعت جایگزین شدند و وقفه ای در جنگ ایجاد نشد.

وی به افول تمدن غرب اشاره کرد و افزود: رهبری موضوع تمدن اسلامی را چند سال پیش مطرح کردند و ریشه های آن را مطرح کردند. – اگر تمدن غرب رو به زوال است، علت و مظهر روشنی دارد. اگر تمدنی مانند تمدن غرب ریشه در دنیا داشته باشد، طبیعی است که عمری داشته باشد و بعد ناپدید شود و فقط به صورت تاریخی از آن یاد شود.

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری نقش نخبگان را در ایجاد تمدن اسلامی بی نظیر توصیف کرد و تصریح کرد: در نظریه تمدن ها اعتقاد بر این است که باید منتظر تمدن بزرگ باشیم. اما این ابرتمدن چیست؟ در بعد دینی، ما قائل به مهدیه و مهدی موعود (علیه السلام) هستیم و اعتقادمان این است که تمدن بالاتری که از آن صحبت می شود، مهدیه و حکومت امام زمان (عج) است. بر او). سوالی که اکنون مطرح می شود: چه کسی باید این تمدن را پیش ببرد؟ به نظر من یکی از وظایف نخبگان تسهیل این مسیر و رسیدن به تمدن اسلامی است.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی دیگر از سخنان خود به برخی از دستاوردها و رویه ها در دولت شهید رئیسی اشاره کرد و آنها را حاصل اعتماد نخبگان و کمک به آنان دانست. نهادی نخبه از طریق تشکیل یک تیم کاری در مسیر همکاری و برنامه ریزی الگو برای پیوند نخبگان با دولت و به ویژه حاکمیت.

وی خطاب به نخبگان گفت: – بیش از آنکه نیاز به دست گرفتن دولت داشته باشید، شما هستید که باید به کمک دولت بیایید.
مخبر پس از برشمردن کسری و نارضایتی هایی که کشور در حوزه هایی مانند برق، بنزین، مسائل بانکی و … از آن رنج می برد، نقش نخبگان را در حل این چالش ها ارزیابی کرد و تاکید کرد: برخی از این مشکلات با روال عادی قابل حل نیست. وضعیت جاده این کاستی‌ها را می‌توان از طریق میان‌بر نخبه‌گرایانه برطرف کرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب به درستی اشاره کردند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *