مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران: با تحقق برداشت از صندوق توسعه ملی، ۸۵ درصد مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته پرداخت می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

میزان : مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران با اشاره به تسریع در روند پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: به احتمال زیاد با برداشت از صندوق توسعه ملی محقق شده تا پایان 85 درصد مطالبات پرداخت شود. هفته

علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در تشریح آخرین وضعیت پرداختی مطالبات گندم کاران گفت: کل مبلغی که دولت باید به گندم کاران بپردازد بیش از 210 هزار میلیارد تومان است و از این رقم. تا شنبه 9 شهریور 1403 مبلغ 94 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: بیش از 114 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران باقی مانده و از روز شنبه پرداخت ها سرعت گرفته است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران گفت: معاون اول رئیس جمهور در مراسم تحلیف وزرای سابق و جدید جهاد کشاورزی اعلام کرد که با کسب مجوز از مقام معظم رهبری مبلغی از طلب گندمکاران از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود. .

وی با اشاره به ادامه پرداخت ها تصریح کرد: ممکن است با تحقق برداشت از صندوق توسعه ملی 85 درصد مطالبات گندمکاران تا پایان هفته پرداخت شود.

به گفته ایمانی و بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی، گندم کارانی که محصول گندم خود را در پایان مرداد ماه تحویل دادند، تا پایان شهریور ماه مطالبات خود را تسویه می کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران با اشاره به رشد 18 درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته، گفت: تولید گندم در این مدت بیش از یک میلیون و 600 هزار تن افزایش یافت که به این معنی است که به خودکفایی رسیده ایم و در ادامه، دولت منابعی را برای حمایت از جهاد کشاورزی از وزارتخانه تامین خواهد کرد.

ایمانی در خصوص رقم پیشنهادی قیمت خرید تضمینی گندم نیز گفت: بر اساس بررسی هزینه های تولید و نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، رقم پیشنهادی ما 23 هزار و 400 تومان است در حالی که رقم سال گذشته 19 هزار و 500 تومان بود.

اختلاف منجر به تاخیر در تعیین قیمت گندم شد

بر اساس قانون اعلام سیاست های حمایتی و شورای قیمت گذاری، قرار بود تا پایان تیرماه قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شود که این موضوع به تاخیر افتاد و تا روز گذشته جلسه شورای قیمت گذاری در وزارت قیمت گذاری برگزار شد. جهاد کشاورزی برای 32 محصول اساسی قیمت گذاری کرد.

به گفته نوری قزلجا وزیر جهاد کشاورزی، جلسه دیروز حدود دو ساعت به طول انجامید و نظرات کارشناسان مختلف با توجه به اختلاف نظرها، مقرر شد جلسات کارشناسی در روزهای آینده تکرار شود. در صورت همگرایی نظرات، تصمیم نهایی در جلسه بعدی شورای قیمت گذاری اتخاذ خواهد شد

اما به دلیل اختلاف نظر، قیمت آن روز مشخص نشد و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد به دلیل اهمیت اعلام قیمت، کمتر از یک هفته دیگر جلسه بعدی شورای قیمت گذاری برگزار می شود. قیمت برای کشاورزان

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *