مدیرعامل شرکت نفتکش: برای رساندن ارز به دریانوردان مشکل داریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

النا: مدیرعامل شرکت نفتکش گفت: یکی از چالش های کشتیرانی پرداخت، تبدیل ارز و تحویل ارز به دریانوردان است و در این زمینه نیز مشکل داریم.

علی احمدی در مراسم بزرگداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود، اظهار داشت: تمرکز اصلی بر مجاهدان و دریانوردان است که به صورت 24 ساعته در شرایط کم ایمنی از خانواده خود دور هستند و تلاش می کنند. برای ارائه کار در کشور .

وی ادامه داد: صادرات نفت کشور توسط ملوانان انجام می شود و باید قدردان زحمات این افراد و خانواده هایشان باشیم. در این صنعت با چالش های زیادی روبرو هستیم که یکی از آنها روند تقاضای نیروی کار در رده های شغلی خاص است. با وجود اینکه امکانات خوبی در کشور داریم، اما بدون چشم انداز جامع و برنامه راهبردی برای ارتقای نیروی انسانی، در تامین نیروی انسانی با چالش مواجه هستیم و برنامه ای برای پیش بینی نیروی انسانی در آینده نداریم و این مهم نیازمند نگاه راهبردی است. و برنامه بلند مدت

مدیرعامل شرکت نفتکش گفت: چالش دیگر در این زمینه معیشت دریانوردان است و در حوزه معیشت دریانوردان با محدودیت هایی مواجه هستیم که البته قابل حل است و با هماهنگی ذینفعان و متولیان این مشکلات قابل حل است. در این زمینه یکی از چالش های دیگر پرداخت ها و نقل و انتقالات است. یک جا ارز و تحویل ارز به ملوان است، در این زمینه هم مشکل داریم.

آل احمدی درباره لزوم کاهش فاصله با خانواده ملوانان گفت: امکان کاهش دوری 4 ماهه از خانواده ملوانان وجود دارد و در حال حاضر در حال بررسی این موضوع با متولیان هستیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بومی در نوسازی ناوگان حداکثر استفاده شود، گفت: شرکت نفتکش به 50 فروند شناور اقیانوسی نیاز دارد که توسعه ناوگان در برنامه پنج ساله این شرکت گنجانده شده است اما این ظرفیت وجود ندارد. در داخل کشور باید از آن برای رسیدن به رونق استفاده کرد و باید برای صنعت کشتی سازی در کشور برنامه ریزی کرد تا در پانزده سال آینده شاهد رونق در این زمینه باشیم. در حال حاضر بخشی از تعمیرات کشتی در خارج از کشور انجام می شود و باید در این بخش رشد کنیم تا این فرصت ها را از دست ندهیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *