مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی: نامه‌ای از رئیس‌جمهور جدید ایران دریافت کردم که موافقت کرده دیدار کنیم / او لزوم تعامل هر چه سریع‌تر برای برقراری گفت‌وگوی سازنده با یکدیگر به منظور رسیدن به ضمانت‌های معتبر درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تایید کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با العربیه از آمادگی خود برای سفر به تهران و تعامل با دولت جدید ایران خبر داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخشی از مصاحبه اختصاصی با العربیه درباره ایران گفت که پاسخ مسعود مدیشیان، رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده است.

وی توضیح داد: بله، من پاسخی از رئیس جمهور جدید دریافت کردم که پیام قبلی من را در مورد لزوم تعامل هر چه سریعتر برای برقراری گفت و گوی سازنده، روان و ملموس به منظور دستیابی به تضمین های قابل اعتماد در مورد ماهیت صلح آمیز ایران تایید کرد. مذاکرات.” برنامه هسته ای.»

گروسی ادامه داد: هنوز نکاتی وجود دارد که نیاز به شفاف سازی دارد و باید به دستگاه پاسخ داده شود که هنوز ارائه نشده است. بنابراین انتظاراتی در جامعه بین المللی وجود دارد و من خوشحالم که پیامی از رئیس جمهور جدید دریافت کردم مبنی بر اینکه او موافقت کرده است که باید دور هم جمع شویم و باید تلاش کنیم تا این کار را در زمان مناسب انجام دهیم. امیدوارم هر چه زودتر زمان برای او مناسب باشد، بنابراین معتقدم در آینده ای نه چندان دور خواهد بود وگرنه قطعا بی فایده خواهد بود.»

مدیرکل آژانس سپس آمادگی خود را برای سفر به ایران اعلام کرد و گفت: من آماده ام که به تهران بیایم و گفتگوها را ادامه دهم و البته با رئیس جمهور جدید همانطور که با اسلاف خود تعامل داشت، تعامل داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مکثی که پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران رخ داد به درخواست تهران بود یا تصمیم آژانس، پیامدهای این تحولات را به دلیل غیبت به وجود آورد. رئیس جمهور و وزارت خارجه حسین امیرعبداللهیان وزیر جمهوری اسلامی ایران گفت که با وی در تماس مستقیم و منظم است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *