مدیریت بحران: حدود ۱۲ ثانیه قبل از زلزله، پیامک هشدار به تهرانی‌ها اعلام می‌شود تا اقداماتی انجام شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام خبر راه اندازی سامانه هشدار سریع سیل و زلزله در تهران در زمستان امسال، گفت: حدود 12 ثانیه قبل از وقوع زلزله، پیام هشداری صادر شد. جهت انجام اقدامات لازم اعلام خواهد شد.

اسماعیل سلیمی; معاون پیشگیری و کاهش خطرات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برنامه تهران 20، مقاوم سازی ساختمان ها را یکی از بهترین راهکارها برای کاهش خطرات زلزله در پایتخت دانست و گفت: در شرایط بحرانی. قانون مدیریت مصوب 1397، موضوع مقاوم‌سازی بود، اما این قانون سرانجام در سال 1401 با انعقاد تفاهم‌نامه بین 8 نهاد اجرایی شد. ما تصمیم گرفتیم ساختمان های مهم را تقسیم کنیم تا تلفات یا بقای ساختمان ها به حداقل برسد.

وی ادامه داد: پس از مصوبه شورای شهر در سال 1395، ارزیابی آتش سوزی در تهران آغاز شد، اما مشکلی در این زمینه وجود داشت و آن ایمنی ساختمان هایی بود که شایسته مقاوم سازی سازه نبودند. بنابراین ما نیاز به ارزیابی یکپارچه در این زمینه داشتیم.

معاون سازمان پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار و بازرسی ساختمان در تهران، ۱۶ هزار ساختمان مهم و سطح بالا در پایتخت وجود دارد. تیم های ارزیابی همزمان با برنامه ریزی مناسب برای مکانی که به آنجا خواهند رفت، ارزیابی های سریع را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه درصد کمی از ساختمان های شهر تهران در گروه D قرار دارند، افزود: 45 نفر از کارشناسان برتر ساخت و ساز و نوسازی کشور علاوه بر مدرک دکتری مهندسی سازه هر روز به عنوان تیم نظارت مضاعف از ساختمان ها بازدید و نظارت می کنند. از ساختمان ها بازدید شد و از این مقدار ساختمان ها را تحت پوشش قرار دادیم و از طریق کمیته های ایمنی و رفع خطر در مناطق، وضعیت این ساختمان ها را به اطلاع مالکان رساندیم.

ماجرای سیل و زلزله در تهران به کجا رسید؟

السلیمی در سخنان خود افزود: سامانه مدیریت و هشدار سریع زلزله امسال یعنی اوایل زمستان افتتاح می شود. به طوری که حدود 12 ثانیه قبل از وقوع زلزله پیام هشداری اعلام می شود تا اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: پس از 12 سال کار در زمینه هشدار سریع زلزله، این کار به سرانجام رسیده است و اولویت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هشدار به نیروهای عملیاتی است.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده زمان هشدار زلزله در جهان حدود 12 ثانیه است که 5 ثانیه آن برای راه اندازی بیمارستان کافی است. دیزل ژنراتور برای اینکه بدون برق نمانید و یا اگر امکان این وجود دارد مترو را متوقف کنید تا از ریل خارج نشود. علاوه بر این در حال طراحی برنامه ای در زمینه آموزش زلزله هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *