مردمی که تصویرشان ناخواسته در گوگل مپس ثبت شده‌ است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

زومیت: در زمانی که مسائلی مانند نقض حریم خصوصی حادتر از همیشه هستند، پروژه “اشباح خیابان” چشمان ما را به دنیای اطرافمان باز می کند.

هنرمند ایتالیایی پائولو سیریو در سال 2016 پروژه جذابی را راه‌اندازی کرد که موضوعات مربوط به حریم خصوصی و دید را بررسی می‌کند. او در پروژه‌اش «ارواح خیابان» عکس‌هایی را در اندازه واقعی از افرادی که توسط Google Street View گرفته شده بود چاپ کرد و آن‌ها را در مکان‌هایی قرار داد که در ابتدا از آنها عکس گرفته شده بود.

عکس‌های Cheerio به عنوان یادآوری پیامدهای نادیده نظارت بر داده‌ها عمل می‌کنند و بینندگان را با واقعیت ناراحت‌کننده قرار گرفتن در معرض انتشار غیرعمدی یا غیرمجاز اطلاعات محرمانه و جزئیات شخصی مواجه می‌کنند.

Cheerio با پروژه خود نه تنها تجاوز به حریم خصوصی را متصور است، بلکه ما را به این فکر می کند که چقدر آسان است که تصاویر و اقدامات ما بدون اطلاع یا اجازه ما، به خصوص در فضاهای عمومی ثبت شوند. با استفاده از فناوری‌هایی مانند Google Street View، حضور ما بخشی از مجموعه داده‌های عظیمی می‌شود که ذخیره، تجزیه و تحلیل و حتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

جالب است که چگونه این پروژه چیزی به اندازه عکاسی خیابانی را به انعکاس وحشتناکی از جمع آوری داده ها تبدیل می کند. ارواح نماد آسیب پذیری ما در دنیایی هستند که به طور فزاینده ای زندگی ما را بدون رضایت ما ردیابی، نظارت و بایگانی می کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *