مردم فرانسه در انتخابات تاریخی مجلس با پیشتازی راست افراطی شرکت می‌کنند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

انگلیسی: رای دهندگان فرانسوی آخر هفته رای خود را در اولین دور از انتخابات پارلمانی تاریخی به صندوق انداختند و راست افراطی با اختلاف زیادی از جناح رئیس جمهور امانوئل ماکرون پیشی گرفت.

حدود 49 میلیون رای دهنده برای تجدید مجلس ملی با تمام 577 عضوش در دور دوم انتخابات در 7 ژوئیه فراخوانده شده اند، که می تواند منجر به یک تغییر اساسی شود که چشم انداز سیاسی فرانسه را برای همیشه تغییر خواهد داد.

مکرون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد و در 9 ژوئن تصمیم خود را برای انحلال مجلس ملی، ساعاتی پس از پیروزی جناح راست افراطی در انتخابات اروپا در فرانسه، اعلام کرد که موجی شوک در این کشور ایجاد کرد.

احتمال به قدرت رسیدن جناح راست افراطی

در بحبوحه اقدام بسیاری از فرانسوی ها برای به تعویق انداختن تعطیلات خود از یک سو و افزایش شدید تعداد درخواست ها برای رای گیری نیابتی از سوی دیگر، انتظار می رود تمرکز جدی بر این انتخابات، ویژگی اصلی این انتخابات باشد. رای دادن این امکان وجود پارلمانی است که برای اولین بار در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه تحت سلطه جناح های راست افراطی باشد.

آیا جردن باردلا (28 ساله)، رهبر جوان حزب رالی ملی، جایگزین گابریل آتال، رهبر اکثریت، در راس دولت خواهد شد؟ آیا او وینگر چپ را غافلگیر خواهد کرد؟

در چنین فضای مبهم و پر از سوال، انتظار می رود با اعلام اولین نتایج از ساعت 20 عصر یکشنبه، بخشی از این شبهات برطرف شود.

رای دهندگان مجمع الجزایر سنت پیر و میکلون در اقیانوس اطلس شمالی اولین کسانی خواهند بود که در ساعت 8 صبح (ظهر به وقت پاریس) روز شنبه به پای صندوق های رای می روند و پس از آن رای دهندگانی از گویان، آنتیل، آمریکای شمالی فرانسه و پلینزی حضور خواهند داشت. پول نقد

رای دهندگان در سرزمین اصلی فرانسه روز یکشنبه (فردا) رای خود را به صندوق می اندازند.

انتخابات برق آسا در فرانسه در نیمه شب جمعه پایان یافت و نامزدها تا عصر یکشنبه مجاز به اظهار نظر عمومی در رسانه ها یا بازدید میدانی نیستند و انتشار نتایج نظرسنجی نیز در این مدت ممنوع است.

نظرسنجی ها و سیاستمداران انتظار دارند که مشارکت احتمالاً بیش از دو سوم رأی دهندگان ثبت نام شده باشد، که در مقایسه با آخرین انتخابات قانونگذاری در سال 2022، زمانی که مشارکت 47.51 درصد تعیین شده بود، افزایش قابل توجهی دارد.

این حضور مورد انتظار رای دهندگان ناشی از عوامل متعددی است که مهمترین آنها پیامدهای تاریخی این انتخابات قانونگذاری است که اولین انتخابات از سال 1997 است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار نشده است.

یکی از شاخص های قدرت مورد انتظار بسیج در دو دوره انتخابات، افزایش چشمگیر تعداد درخواست های رای نیابتی است که از مرز دو میلیون نفر گذشت. رای آنلاین که تا روز پنجشنبه برای شهروندان فرانسوی مقیم خارج از کشور در دسترس قرار گرفت، رکورد 410000 رای را در مقایسه با 250000 رای در سال 2022 ثبت کرد.

بر اساس دو نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه های «IFOP» و «Odoxa» که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، راست افراطی بین 35 تا 36.5 درصد آرا را به دست آورد.

ائتلاف جبهه مردمی جدید شامل احزاب چپ به رهبری «فرانسه شکست ناپذیر» (چپ رادیکال) است. این سازمان بین 27.5 تا 29 درصد آرا را به خود اختصاص داده و از اردوگاه ماکرونیست ها که در این دو نظرسنجی بین 20.5 تا 21 درصد آرا را به خود اختصاص داده است، پیشی گرفته است.

برخی نظرسنجی ها حاکی از احتمال کسب اکثریت مطلق 289 نماینده یا بیشتر توسط جبهه ملی و متحدانش است.

با این حال، پیش‌بینی ممکن است تحت تأثیر عوامل نامشخصی مانند تعداد حوزه‌های انتخابیه رقابت‌کننده بین سه نامزد در دور دوم انتخابات، احتمال اختلاف قابل توجه در نتایج و در نتیجه تعداد نامزدهای انصرافی قرار گیرد. با هدف وحدت آراء علیه جبهه ملی.

ماکرون روز پنجشنبه متعهد شد که به “حداکثر درجه شفافیت” در رابطه با سیاست مورد نیاز در دو دور انتخابات پایبند باشد، در حالی که بسیاری از حامیان وی خواستار دستورالعمل های روشن برای عقب نشینی و عقب نماندن از موضع “تسلیم نشدن در برابر ملی” شدند. مهمانی – جشن.” جبهه، نه به فرانسه.» متعهد شد.

مبارزات انتخاباتی که تنها سه هفته به طول انجامید، به دلیل اختلاف نظر و درگیری شدید در مواضع سه جناح که یکدیگر را به اعمال خشونت آمیز متهم می کنند، شاهد حوادث متعددی از حمله به نامزدها و فعالان بود.

کمپین با متهم کردن گابریل عطال، نخست وزیر، نامزدهای جبهه ملی به نژادپرستی پایان یافت.

روز جمعه، عطال در کانال M6 گفت: «پیام ارسال شده در جریان انتخابات اروپا قابل درک است».

آتال، یکی از برجسته‌ترین میانه‌روهای نوظهور، همچنان امیدوار است بتواند انتظارات در مورد جناح ماکرون را زیر پا بگذارد.

وی تاکید کرد: آنها به ما گفتند که باید در زمینه قدرت خرید و به ویژه امنیت کار بیشتر و بهتری انجام شود.

آتال از رای دهندگان خواست تا او را برای “اجرای” برنامه بعد از انتخابات انتخاب کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *