مرگ بیش از ۱۲۰ نفر در پایتخت ژاپن بر اثر گرمازدگی طی ماه ژوئیه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مقامات بهداشتی در ژاپن گفتند که بیش از 120 نفر در توکیو و حومه آن بر اثر گرمازدگی در پی موج گرما بی سابقه ای که در بیشتر ماه جولای ادامه داشت جان خود را از دست دادند.

دفتر معاینات پزشکی توکیو روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بیشتر 123 نفری که جان خود را از دست داده اند، مسن بوده اند. همه این افراد به جز دو نفر در خانه های خود جان باختند و اکثر آنها علیرغم حضورشان از کولر استفاده نکردند.

در ماه جولای، موسسات بهداشتی و اداره هواشناسی ژاپن به طور منظم به مردم توصیه می‌کنند در ساعات گرم روز در خانه بمانند، آب و مایعات فراوان بنوشند و ضمن اجتناب از شرایطی که منجر به کم‌آبی بدن می‌شود، حتما از تهویه مطبوع استفاده کنند.

دلیل تاکید مکرر بر استفاده از کولرها این است که اکثر سالمندان معتقدند که این وسایل برای سلامتی مضر هستند، بنابراین از آن استفاده نمی کنند.

دفتر پزشکی قانونی در توکیو، پایتخت ژاپن، افزود: تعداد مرگ و میر ناشی از گرمازدگی در ژوئیه امسال بالاترین میزان از سال 2018 بوده است و در آن سال 127 مورد مرگ ناشی از گرمازدگی در توکیو و حومه آن رخ داده است.

به گفته آژانس مدیریت آتش سوزی و بلایای طبیعی ژاپن، بیش از 37000 نفر در ماه جولای به بیمارستان رفتند و به دلیل عوارض گرمازدگی تحت درمان قرار گرفتند.

میانگین دمای ژوئیه در سراسر ژاپن 2.16 درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین دمای آن فصل از سال در 30 سال گذشته بود، در عین حال، جولای گرمترین دمای هوا از سال 1898 بود، زمانی که اداره هواشناسی در این کشور رکورد دما را آغاز کرد.

روز سه شنبه 16 آگوست، هشدار گرمازدگی برای توکیو و غرب ژاپن صادر شد و دمای هوا در مرکز توکیو به 34 درجه افزایش یافت.

یکی از ساکنان کیوتو به رسانه ها گفت: “من احساس می کنم فصل گرما هر سال طولانی تر می شود.” سعی می کنم از خانه بیرون نروم. من تهویه مطبوع را در طول روز و حتی هنگام خواب روشن می کنم.

یک گردشگر فرانسوی پنکه کوچک قابل حملی را که در توکیو خریداری کرده بود به خبرنگاران نشان داد و گفت: این وسیله ساده بسیار موثر است و در این گرمای شدید نمی توان بدون پنکه بیرون رفت.

آژانس هواشناسی ژاپن انتظار دارد گرما در ماه آگوست ادامه داشته باشد و دمای هوا ممکن است به 35 درجه یا بیشتر برسد.

این وزارتخانه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: لطفاً به پیش بینی های دما و هشدارهای گرمازدگی توجه کنید و اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از گرمازدگی انجام دهید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *