مشاور وزیر دفاع ترامپ: آمریکا به اندازه کافی برای درگیری با ایران آماده نیست، ما در سراسر دنیا پراکنده شدیم/ ایران در جایگاهی است که می‌تواند بخش عظیمی از اسرائیل را با موشک‌های خود هدف قرار دهد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: مشاور ارشد وزیر دفاع آمریکا در دولت دونالد ترامپ در مصاحبه ای به بررسی وضعیت غرب آسیا و اسرائیل پرداخت.

داگلاس مک گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه خود درباره احتمال درگیری آمریکا با ایران گفت: «آمریکا به اندازه کافی آماده نیست، ما در سراسر جهان پراکنده شده ایم.» ”

وی که در دوران سرپرستی وزیر دفاع آمریکا در دولت ترامپ مشاور کریستوفر میلر بود، ادامه داد: فکر نمی‌کنم ما آماده درگیری با کشورهای قدرتمند باشیم. در 30 سال گذشته، ما بر روی برخورد با رقبایی تمرکز کرده‌ایم که ارتش، نیروی هوایی یا نیروی دریایی ندارند.»

مک گرگور همچنین درباره احتمال گسترش درگیری ها گفت: اکنون نه تنها با ایران و سایر کشورهای خاورمیانه با احتمال جدی درگیری مواجه هستیم، اگر در یک جنگ بزرگ منطقه ای موفق شویم، چین و روسیه تماشاگر باقی نمی مانند.

وی درباره قدرت ارتش آمریکا توضیح داد: ما دیگر در برابر حملات مصون نیستیم… مشکلات زیادی داریم… مهمتر از همه اینکه ابزار و تجهیزاتی را که قبلا داشتیم نداریم. این دیدگاه در خاورمیانه و شرق اروپا وجود دارد که ما به اندازه کافی قوی نیستیم.»

مک گرگور با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا ادامه داد: نتانیاهو می داند که ایالات متحده آمریکا چگونه کار می کند (و مدیریت می شود). او می‌داند که اکنون بیش از هرکس دیگری در دفتر رئیس‌جمهور ایالات متحده بر اقدامات ما در زمینه سیاست خارجی و دفاعی در واشنگتن نفوذ و کنترل دارد.

وی درباره لابی‌های رژیم اسرائیل گفت: «لابی اسرائیل به هدفی که سال‌ها به دنبال آن بود، دست یافت تا از حمایت بی چون و چرای دولت آمریکا در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، می‌داند که این موضوع پایدار نیست می‌داند که اکنون تحت کنترل است، در نتیجه می‌خواهد از این فرصت استفاده کند.»

این سرهنگ بازنشسته آمریکایی درباره اهداف اسرائیل برای افزایش نفوذ خود در آمریکا گفت: (نتانیاهو معتقد است) اکنون زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل سلطه نظامی و سیاسی دائمی یهودی-اسرائیلی را در منطقه ایجاد کند اسرائیل، اما برای اینکه همه بدانند «اسرائیل قدرت دارد و او این کار را می‌کند زیرا مطمئن است از حمایت ما برخوردار است».

وی با اشاره به افزایش تنش‌ها در غرب آسیا، ادامه داد: ایران قطعاً در موقعیتی است که می‌تواند بخش بزرگی از اسرائیل را با موشک‌های خود با خاک یکسان کند و ترکیه نیز یکی از بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای زمینی جهان را دارد. او در 30 روز می تواند 2 میلیون نفر را در میدان جنگ قرار دهد. اسرائیل در موارد مختلف ترکیه را تحریک کرده است. یکی در قبرس و یکی در جنوب لبنان.

مک گرگور در ادامه صحبت های خود درباره افزایش تنش ها بین ترکیه و رژیم صهیونیستی افزود: اردوغان اخیرا تاکید کرده است که جنوب لبنان عنصر بسیار مهمی در امنیت استراتژیک ترکیه است. اگر لبنان مورد حمله قرار گیرد و ویران شود، تاثیر راهبردی بسیار بدی بر ترکیه خواهد گذاشت و ترکیه نه تنها درگیر مسئله مهاجران خواهد شد، بلکه مستقیماً در داخل نیز افشا خواهد شد.

وی همچنین افزود: در نتیجه اردوغان گفت که اگر اسرائیل این اقدامات را در لبنان انجام دهد، ترکیه پاسخ خواهد داد. اسرائیل به جایی رسیده است که با دو احتمال خطرناک برای درگیری مواجه است. اول ایران و ترکیه (اگر اسرائیل وارد جنوب لبنان شود). اما نتانیاهو به این نتیجه رسید که با کمک آمریکا می تواند با تمام خطرات مقابله کند، که به نظر من اشتباه است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *