مشمولان بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل ۲ فرزند از سربازی معاف شدند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای سیاست های کلی جمعیت، مشمولان بالای 35 سال دارای دو فرزند فاقد غیبت از خدمت وظیفه عمومی را معاف دانست.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این جلسه گفت: پیشاپیش عید بزرگ امامت و ولایت عید غدیر خم را تبریک می گوییم و از خداوند متعال خواستاریم که ما را به راه روشن هدایت کند. امامت ولایت هر روز پیشاپیش ظاهر می شود و ما را رهبران واقعی این راه می سازد.

وی بابیان اینکه حقیقت ولایت راز نبوت است و امثال ما جز با مقداری که از طریق خود ائمه اطهار علیهم السلام پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به ما عرضه شده است به این حقیقت راه پیدا نخواهند کرد. او را درود فرست و درود فرست.

خداوند متعال از ما بسیار سپاسگزار است که ما را دوستدار اهل بیت قرار داد و با ولایت امیرالمومنین علیه السلام این نعمت بزرگ را به ما ارزانی داشت باطن حالت که کمال انسانی است و اولیای بزرگ خدا در پی تحقق این حقیقت بودند، انشاءالله یکی از نورهای باطن و فیض امامت دولت هر روز بیشتر و بیشتر در جهان ظاهر می شود. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ما نشانه های ظهور گسترده تری از این حقیقت و این نور را ببینیم، مانند چهل روز. از خداوند منان خواستاریم که ظهور حجه بن الحسن رضی الله عنه را نصیبش کند و نور عظیم حفظ را بر جهانیان بتاباند.

در ادامه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اکثریت اعضا، رئیس قوه مجریه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیته ادغام. لایحه قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه برای بررسی اصرار مجلس مبنی بر مناسب بودن لایحه برنامه پنج ساله هفتم با برخی اصلاحات در شورای اسلامی مجلس برگزار شد.

در این جلسه همچنین ماده الحاقی بند (الف) ماده (10) موارد یک فوریتی لایحه قانون برنامه هفتم در دستور کار قرار گرفت. پس از استماع نظرات کمیته تخصصی شورا، کمیته تخصصی مجمع نمایندگان و رئیس کل بانک مرکزی، اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. پس از بحث های مفصل و نظرات موافقان و مخالفان رای گیری شد و روش مورد نظر شورای اسلامی تصویب نشد.

در ذیل بند (الف) ماده (11) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش کمیته تخصصی شورا و کمیته تخصصی مجلس نمایندگان ارائه گردید. پس از بحث و تبادل نظر و تبادل نظر موافقان و مخالفان، رای گیری به عمل آمد و اعضا ضرورت تشکیل شورای اسلامی را تایید کردند. همچنین با توجه به عدم تصویب مصوبه اصراری مجلس نمایندگان در بند الحاقی ماده (10) نمایندگان مجلس، ضرورت اتخاذ تصمیم کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری را تایید کردند.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای تشخیص در ادامه جلسه فوق العاده، قسمت پایانی مصوبات مجلس نمایندگان را شامل می شود. ماده (16)، بندهای (الف) و (ت)، ماده (102)، بند (ج)، ماده (116)، بند (الف) و ماده (11)، بند (الف) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در هر یک از موارد مذکور پس از گزارش کارشناسان کمیسیون ذی صلاح، شفاف سازی های دقیق نمایندگان دولت و کمیسیون مجلس و تبادل نظر، رأی گیری صورت گرفت و اعضا به آن توجهی نکردند. اصرار مجلس نمایندگان بر این امر. مناسب باشد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *