مصر با پیشنهاد اسرائیل برای احداث ۸ برج دید‌بانی در محور فیلادلفیا مخالفت کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: این روزنامه آمریکایی فاش کرد که مصر با پیشنهاد اسرائیل برای ساخت 8 برج دیده بانی در امتداد محور فیلادلفیا مخالفت کرد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که قاهره پیشنهاد اسرائیل برای ساخت هشت برج مراقبت در امتداد محور فیلادلفیا و پیشنهاد آمریکا برای ساخت تنها دو برج را رد کرد.

در همین راستا، واشنگتن در نظر دارد یکشنبه هفته آینده نشست منطقه ای با طرفین مذاکره کننده برای بازگشت گروگان ها از نوار غزه برگزار کند.

در همین رسانه قرار است طی ساعات آینده مذاکراتی بین اسرائیل، مصر و آمریکا در قاهره در خصوص محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح و دستیابی به توافق آتش بس انجام شود.

منابع آگاه به العربیه.نت گفتند که اختلافات طرف های مذاکره کننده به بازگشت آوارگان و شکل عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از نت استاریم و محور فیلادلفیا و همچنین ایجاد گذرگاه رفح و ماهیت آن محدود می شود. زندانیان از هر دو طرف آزاد شدند.

این منابع همچنین تایید کردند که مصر بر خروج نیروهای اسرائیلی از گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا اصرار دارد و مصمم است از هرگونه حضور آتی نیروهای اسرائیلی در این مناطق جلوگیری کند.

شایان ذکر است که مصر، قطر و آمریکا با صدور بیانیه ای سه جانبه بر ضرورت پایان هر چه سریعتر بحران غزه تاکید کردند. در بیانیه ای که به امضای سران سه کشور رسیده است، آمده است: زمان آن فرا رسیده است که فوراً به رنج طولانی مدت مردم غزه، زندانیان و خانواده های آنها پایان دهیم. در این بیانیه همچنین خواستار آتش بس و توافق برای آزادی زندانیان و گروگان ها شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: سه کشور به همراه تیم های ما برای رسیدن به چارچوب توافقی که اکنون روی میز است، چندین ماه سخت کار کرده اند و تنها جزئیات اجرای آن باقی مانده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *