معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری ایسنا: معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شد منابع رسانه ای آمریکایی از بازداشت معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین خبر دادند.

لیندا سان، معاون سابق دفتر کتی هوچول، فرماندار نیویورک، توسط اف بی آی به اتهام کار به عنوان یک مامور چینی و جاسوسی برای آن کشور دستگیر شده است.

به گزارش سی ان ان، سان به قاچاق بیگانگان، توطئه برای پولشویی و توطئه برای نقض قانون ثبت عوامل خارجی متهم شده است. شوهرش کریس نیز با اتهاماتی مواجه است.

دادستان ها ادعا می کنند که سان از موقعیت سیاسی خود برای تبلیغ مخفیانه برنامه های دولت چین استفاده کرده و این اتهام را تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی ایالات متحده می داند.

آنها همچنین شوهر سان را متهم کردند که میلیون ها رشوه را برای منافع شخصی منحرف کرده است.

او در ماه جولای مورد هدف نیروهای پلیس و فدرال قرار گرفت.

آوی اسمال، دبیر مطبوعاتی هوچول، به سی‌ان‌ان گفت: «سان بیش از یک دهه پیش توسط اتاق اجرایی منصوب شد. ما در مارس 2023 پس از کشف شواهدی مبنی بر سوء رفتار، به کار وی پایان دادیم، بلافاصله اقدامات وی را به مجریان قانون گزارش دادیم و در طول این فرآیند به مجریان قانون کمک کردیم.»

سان بیش از یک دهه است که چندین عناوین ایالتی را تصاحب کرده است. سابقه استخدام عمومی و نمایه لینکدین او موقعیت هایی را در چندین آژانس متمرکز بر توسعه اقتصادی، نیروی کار و اتاق اجرایی نیویورک نشان می دهد.

در سال 2009، زمانی که منگ در مجلس قانونگذاری ایالت بود، سان به عنوان رئیس دفتر نماینده گریس منگ منصوب شد. در سال 2012، سان توسط دولت اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، به عنوان مدیر امور آسیایی آمریکایی و نماینده کوئینز منصوب شد. سپس سان به عنوان مدیر امور خارجی توسعه امپایر استیت، که توسعه اقتصادی را در سراسر ایالت نیویورک مدیریت می کند، سمت گرفت.

در سال 2018، دولت کومو دوباره او را منصوب کرد و او به عنوان یک افسر ارشد معرفی شد. او بعداً این سمت را ترک کرد و در خدمات مالی مشغول به کار شد.

پس از اینکه هوچول به بالاترین مقام ایالت رسید، سون به عنوان معاون رئیس ستاد منصوب شد و در مارس 2023 سمت خود را ترک کرد، حدود یک سال قبل از اینکه او سمت معاون کمیسر تجارت استراتژیک در وزارت کار را به عهده بگیرد.

تاکنون مقامات چینی یا نهادهای دولتی به این تحولات واکنشی نشان نداده اند

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *