معاون وزیر آموزش و پرورش: فرهنگیانی که امسال در سن بازنشستگی قرار دارند، در آموزش و پرورش می‌مانند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: معاون حقوقی و مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال یکی از سال هایی است که حجم ورودی های نیروی انسانی به آموزش و پرورش از حجم خروجی ها بیشتر است، گفت: امسال کسانی (روشنفکران) که در آن بودند سن بازنشستگی باقی می ماند و همکاری می کنم، اما امیدوارم مشکل اساسی آموزش، یعنی نیروی کار، ظرف چند سال آینده حل شود.

قاسم احمدی لشکی یکی از دغدغه های اساسی و مهم تعلیم و تربیت را ساماندهی نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در برنامه موقت هفتم از ماده 88 تا ماده 92 رشته آموزش و پرورش در ماده 88 اختصاص یافت. به وضوح بیان کرد که آموزش وظیفه ای است که با تهیه مجدد سند جامع منابع انسانی در مدت شش ماه بیان می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته 3 هزار نفر در یک سال جذب شدند اما در مقابل بیش از 50 هزار نفر خروج داشتیم و سال گذشته با سونامی مواجه شدیم، افزود: در دولت شهید رئیسی فقط در سال 1402 تا 1403 بیشتر شد. نرخ استخدام بیش از 200000 نفر به دست آمد، به این معنی که بیش از یک چهارم نیروی کار امروزی آموزش و پرورش در سه سال گذشته به کار گرفته شده است که نشان می دهد ورودی ها بیشتر از خروجی ها هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 67 هزار فارغ التحصیل داشتیم که باید جبران شود، ادامه داد: در آخرین آزمون معلمی که نتایج آن چند روز پیش اعلام شد، طی ماده 28 حقوق دانشگاه فرهنگیان سامانه پایه 28 هزار و 8 نفر جدید جذب شدند. همچنین برای آزمون دبیری که نتایج آن هفته آینده اعلام می شود، بیش از 24 هزار نفر از طریق ماده 28 پذیرش می شوند، یعنی کسانی که دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند و در آزمون شرکت کرده اند. در آزمون کیفیت بخشی که مراحل پایانی دوره، کار ارزیابی و مصاحبه انجام می شود، حدود 20000 نفر به عنوان مربی آموزشی، مشاور بهداشت و درمان و معلم ورزش منصوب می شوند که از این تعداد حدود 72000 نفر خواهند بود. منصوب در این مدت محدود فقط از طریق ماده 28 اساسنامه برای دانشگاه.

لشکی با بیان اینکه در مدت چهار سال حدود 30 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند، گفت: این افراد از مهریه اول امسال کار خود را آغاز می کنند. برای بیش از 2000 نفر در دانشگاه شهید رجایی تربت فرصت شغلی فراهم شد. برای اولین بار و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای 3000 نفر از فارغ التحصیلان وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام صادر شد و منتظر اتمام کار اداری آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال یکی از سال هایی است که حجم ورودی های آموزش و پرورش از خروجی های آن بیشتر است، گفت: امسال کسانی که در سن بازنشستگی بودند می مانند و امیدوارم در چند سال آینده همکاری کنند ، اصول اولیه ارائه خواهد شد. مشکل آموزش حل می شود که نیروی انسانی است که باید حل شود.

معاون آموزش حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تهران و شهرستان های استان های تهران، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اصفهان از بیشترین کمبود نیروی انسانی رنج می برند، گفت: این استان ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *