معاون وزیر خارجه: ایران با هر گونه تغییرات در مرز‌های شناخته شده مخالف است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: معاون وزیر امور خارجه در نشست گفت‌وگو در ایروان تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه تغییر در مرزهای شناسایی شده و تبدیل منطقه به عرصه مبارزات قدرت‌های خارجی است.

هیئتی از مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مجمع گفتگوی ایروان که در روزهای سه شنبه 20 و چهارشنبه 21 شهرارار 1403 در ایروان برگزار شد، شرکت کردند.

محمد حسن شیخول اسلامی معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات در نشست تخصصی پس از افتتاح این مجمع که با حضور وزیر امور خارجه ارمنستان، معاون وزیر امور خارجه برگزار شد. گرجستان، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ و رئیس جمهور اسبق لیتوانی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تحولات نظام جهانی و پیامدهای جهانی و منطقه ای آن، اهمیت منطقه قفقاز جنوبی را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران برشمرد. و نقش سنتی ایران در دستیابی به ثبات در این امر از مذاکرات صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که توافقنامه صلح هر چه سریعتر امضا شود در رفع موانع تجارت و مردم و پافشاری بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت کشورهای منطقه و مخالفت با هرگونه تغییر در مرزهای شناسایی شده و تبدیل منطقه به میدان جنگ قدرت های خارجی

وی همچنین مرز ایران و ارمنستان را مرز دوستی، صلح و زندگی دانست و بر سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم برای توسعه همکاری های همه جانبه بین دو کشور تاکید کرد.

شیخ اسلامی که برای شرکت در مجمع گفت و گو در ایروان به ارمنستان سفر کرده است، طی سخنانی در نشست ویژه این مجمع مواضع جمهوری اسلامی ایران در قفقاز جنوبی را روشن کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *