معاون وزیر خارجه روسیه: دکترین هسته‌ای روسیه در پی اقدامات غرب تغییر می‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه – (یکشنبه) گفت که مسکو در پی اقدامات غرب برای تشدید تنش در مناقشه اوکراین، تغییراتی در دکترین خود درباره استفاده از سلاح هسته ای ایجاد خواهد کرد.

به گزارش رویترز، سرگئی ریابکوف در گفت و گو با خبرگزاری تاس گفت: کارها به مرحله پیشرفته ای رسیده است و قصد روشنی برای انجام اصلاحات (در دکترین هسته ای روسیه) وجود دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: این تصمیم «به اقدام دشمنان غربی ما برای تشدید تنش‌ها» در درگیری در اوکراین مرتبط است.

ریابکوف در این مصاحبه گفت: با توجه به اینکه ما در مورد مهمترین جنبه امنیت ملی خود صحبت می کنیم، بدون اینکه مشخص کند دکترین هسته ای به روز شده روسیه چه زمانی آماده می شود. [ارائه] زمان مناسب برای تکمیل این کار یک سوال نسبتاً پیچیده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روسیه نیز پیشتر به خبرنگاران گفته بود که بحث به روز رسانی دکترین هسته ای روسیه بر اساس شرایط فعلی ادامه دارد.

بر اساس دکترین هسته ای 2020 روسیه، رئیس جمهور این کشور زمان استفاده از تسلیحات هسته ای را بررسی می کند و این زمان به طور کلی در پاسخ به حمله هسته ای، سایر سلاح های کشتار جمعی یا تهدیدات متعارف موجودیت کشور تعیین می شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که مسکو در صورت لزوم می‌تواند یک سلاح هسته‌ای را آزمایش کند، اما تاکید کرد که در حال حاضر نیازی به این کار نمی‌داند.

از سوی دیگر، آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی پارلمان روسیه، پیشتر هشدار داده بود که در صورت افزایش تهدیدات علیه کشورش، مسکو ممکن است با تغییر دکترین هسته ای خود، زمان استفاده از سلاح های هسته ای را تغییر دهد.

تشدید تنش ها بر سر استفاده از تسلیحات هسته ای در حالی صورت می گیرد که نیروهای اوکراینی پس از حمله غافلگیرانه فرامرزی خود به منطقه کورسک روسیه که از 6 اوت آغاز شد، به دنبال پیشروی در منطقه هستند. تلاش بیشتری کرد دستاوردهای دونتسک

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *