معاون وزیر صمت: همه ماشین‌آلات موجود که از قبل وارد شده و در گمرکات هستند فارغ از قوانین جدید بانک مرکزی ترخیص می‌شوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سیداوسیما: طبق اعلام معاونت صنایع عمومی وزارت حراست، تمامی ماشین آلات موجود که قبلا وارد گمرکات کشور شده اند، ترخیص می شوند.

مهدی برادران گفت: تمامی ماشین آلات موجود که قبلا وارد شده و در گمرکات کشور هستند بدون توجه به قوانین جدید بانک مرکزی (برای آخرین بار) ترخیص می شوند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برخی از ماشین‌آلات در سال‌های اخیر ثبت‌نام شده و در گمرکات کشور بودند، اما به دلیل محدودیت‌های بانک مرکزی، ترخیص آنها به چالش کشیده شد و سکوت اعلام شد.

برادران گفتند: این ماشین‌ها اغلب معادل محلی ندارند و می‌توانند مصرف انرژی را کاهش دهند و بهره‌وری را در کارخانه‌ها افزایش دهند.

معاون صنایع عمومی وزارت حراست افزود: واردات ماشین آلات از ثبت سفارش تا ساخت ماشین و حمل آن به کشور یک فرآیند زمان بر است و حدود 2 تا 3 سال طول می کشد تا تولیدکنندگان بتوانند. برای تامین ماشین آلات مورد نیاز خود، زیرا پس از ارسال سفارش باید با شرکت های خارجی کار کنند، سازنده این ماشین آلات باید قرارداد ببندد و سازندگان خارجی ماشین آلات را طبق سفارش بسازند و اگر ارز مورد نیازشان باشد. ارائه نشده است، خریدار باید به سازنده ماشین غرامت بدهد.

وی افزود: در سه سال گذشته خطوط تولید در صنایعی مانند نساجی به خوبی نوسازی شده است و بیش از یک میلیارد و صد میلیون دلار ماشین آلات جدید برای این صنعت وارد کرده ایم و رهاسازی این ماشین آلات در اولویت قرار گرفت. آنها بر لزوم انجام سریع این کار تاکید کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *