معاون وزیر نیرو: درحال رایزنی برای پر کردن مخازن سوخت نیروگاه‌ها هستیم/ اگر کمبودی وجود داشته باشد، از سوخت مایع نیز استفاده خواهیم کرد/ از سوخت مازوت هم استفاده می‌کنیم، اما تلاش ما این است که مشکلی برای مردم بوجود نیاید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا : معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای تامین سوخت و پرکردن مخازن به صورت شبانه روزی با وزارت نفت همکاری و رایزنی می کنیم و در صورت کمبود از سوخت مایع نیز خارج از ملاحظات زیست محیطی استفاده می کنیم. البته ما از سوخت گازوئیل هم استفاده می کنیم.

همایون حائری در حاشیه افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت انرژی در جمع خبرنگاران درباره تامین سوخت نیروگاه ها گفت: در فصل سرما تامین سوخت نیروگاه ها در اولویت قرار دارد.

وی درباره پیش بینی 25 هزار مگاواتی برای تابستان سال آینده گفت: اگر به آمار نگاه کنیم و به سال های 2017 تا 2018 نگاه کنیم، میانگین رشد مصرف سالانه 2000 مگاوات بوده است در حالی که از سال 2018 تا 2018 متوسط ​​رشد مصرف بوده است. به 4000 مگاوات رسید و امسال در مقایسه با سال گذشته 6500 مگاوات افزایش مصرف داشتیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: افزایش رشد مصرف بیشتر مربوط به سیستم های سرمایشی است و باعث می شود رشد نیازهای مصرف بیش از 3 برابر شود که جبران آن نیز سخت است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به نقش بخش خصوصی در برنامه های وزارت نیرو برای رفع عدم تعادل انرژی در کشور تصریح کرد: جلسات هفتگی با بخش خصوصی با حضور وزیر نیرو داریم انرژی و رقمی از بخش خصوصی. فضایی ایجاد شده که به دنبال استفاده از آن است. ما از توانایی بخش خصوصی برای کاهش نارضایتی ناراضی هستیم.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه نشان می دهد که بخش خصوصی توانایی خودکفایی صنعت را ایجاد کرده است و ما روی کاهش نارضایتی از بخش خصوصی حساب باز کرده ایم.

الحایری در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه تعهدات صادرات برق کشور گفت: ما به تعهدات صادراتی خود عمل کرده ایم و در حال واردات برق نیز هستیم. در حال حاضر می توان گفت صادرات و واردات ما متعادل است، اما صادرات ما برای تامین برق داخلی مشکلی ایجاد نکرده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: در حال حاضر اولین واحد این نیروگاه در حال بهره برداری است و در تابستان کمک زیادی به ما کرد. 2 واحد دیگر در حال ساخت

الحایری در خصوص نقش انرژی های تجدیدپذیر در کاهش عدم تعادل برق گفت: یکی از اهداف وزیر نیرو در دولت چهاردهم که هم اکنون در نشستی در چین حضور دارد، سرمایه گذاری مشترک با این کشور در این زمینه است. انرژی های تجدیدپذیر، زیرا نیازی به این نوع سوخت نیست، کمبود سوخت فسیلی سریعتر به وجود می آید. امیدواریم در تابستان آینده انرژی های تجدیدپذیر سهم بیشتری در تولید برق داشته باشند.

وی به اهمیت بخش انرژی های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تقریباً به زنجیره ساخت نیروگاه های برق در این بخش رسیده ایم، اما برای توسعه آن نیازمند سرمایه گذاری هستیم و می توانیم از ظرفیت چین بهره مند شویم.

به گفته وی، سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق در حال حاضر حدود 1300 مگاوات است و قرار است تا پایان سال 500 مگاوات به آن اضافه شود و امیدواریم تا تابستان به 4000 مگاوات برسیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *