معرفی سریال تب سرد | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال تب سرد
تایپ کنید درام اجتماعی
نویسنده علی رضا بذراوشان
خروج علی رضا فخمی
بازیگران شهاب الحسینی
کمبوجیه متاخر
حمید گدرزی
شهرزاد عبدالمجید
مهدی السلوکی
سروش صحت
سولماز ثروتمند است
محسن ذهتاب
الیا شهیدی پدر
محمدرضا کوهستانی
علی عابد
سازنده موسیقی متن منتصر شریف
کشور سازنده ایران
زبان اصلی فارسی
تعداد قطعات 24

خلاصه سریال

علیرضا افخمی داستان کارخانه دار جوانی را روایت می کند که در آستانه ورشکستگی قرار دارد و از سر ناامیدی قصد دارد پسر خردسالش را که مبتلا به تب سرماخوردگی است ربوده تا به بهانه ی باج گیری از پدر ثروتمندش و کارخانه اش باج خواهی کند. آزاد کردن او وضعیت پیچیده و بحرانی برهند بدون اینکه در مسیر شعارهای سنتی و توقفی قرار بگیرد، از منظر اقتصادی به برخی مشکلات اجتماعی می پردازد. اما با ادامه داستان، طمع دو شریک جوان صاحب کارخانه، ماجرا را به سمت و سوی دیگری می برد و تمام محاسبات و پیش بینی ها اشتباه از آب در می آید.

در مورد سریال

تب سرد نام یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علی رضا افخمی است. این سریال در سال 1381 تولید و در بیست و چهار قسمت از فروردین تا مهر 1389 از شبکه سوم سیما پخش شد.

یکی دیگر از نقاط قوت و تمایز سریال تب سرد در روایت صحیح و متفکرانه داستان نهفته است. برخلاف بسیاری از سریال‌های درام ایرانی که شروع طوفانی دارند اما در وسط یکنواخت و کسل‌کننده می‌شوند، تاب سرد هر چه پیش می‌رود جذاب‌تر می‌شود و مخاطبان بیشتری را در کنار خود جذب می‌کند.

علی رضا بذراوشان به عنوان فیلمنامه نویس باتجربه و باتجربه در ابتدای سریال بیشتر به معرفی شخصیت ها و ارائه پیشینه گذشته آن ها می پردازد و بقیه راه را به صورت جدی روایت می کند و داستان های پیرامون آن به بذراوشان به ثمر می رسد. به موازات داستان شهاب کیانفر (که شهاب حسینی نقش او را ایفا می کند) به عنوان شخصیت اول این سناریو نگاهی عمیق و ساده به زندگی حمید (حمید گودرزی) به عنوان یکی از آدم رباها دارد. داستان این دو شخصیت و زندگی خصوصی آنها را به موازات یکدیگر به حرکت در می آورد تا اینکه با هم آشنا می شوند و وارد مرحله ای مشترک می شوند.

سرعت سریع و سکانس های جاده ای جذاب سریال، تب سرد را تبدیل به یک تبلیغ موفق و جذاب کرده است. داستان سریال بعد از اینکه حمید و پیمان (مرحوم کامبیز دیرباز) نقش آدم ربایان ابن شهاب را کنار می گذارند، مسیر جدیدی به خود می گیرد و اتفاقات هیجان انگیز و غیرمنتظره ای رقم می خورد.
تب سرد حکایت اسراف و تباهی مردم به دست خودشان است. شهاب با طرح نقشه ای برای دزدیدن فرزندش، محصول زندگی خود را به آتش می کشد. حامد پس از افتادن دوباره در دام شیطان از چاله بیرون می آید و در چاه می افتد و بیمان با وسوسه های بیش از حد خود از یک جنایتکار خرده پا به یک حرفه ای تبدیل می شود. هر سه ضلع مثلث متوالی تب سرد در نهایت به خود تخریبی ناخواسته می رسند و آلوده می شوند.

چنین اثری با ویژگی ها و عناصر جذاب ذکر شده می تواند برای هر مخاطبی با هر زبان و فرهنگی جذاب و هیبت انگیز باشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *