معرفی سریال حرفه ای | سایت انتخاب

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: حرفه ای

ژانر: معمایی، جنایی

سال انتشار: 1400

کارگردان: مصطفی تقی زاده

تعداد قسمت ها: 16

بازیگران: سارا بهرامی، سروان خسروی، زانیار خسروی، ماهور الوند و علی مصطفی

خلاصه سریال

4 نفر می خواهند به ثروت زیادی دست یابند. اما دسترسی به این پول و ثروت آسان نیست و نیاز به یک برنامه کامل دارد. برای اینکه این طرح عملی شود، به یک هیتمن نیاز است تا نقشه را به آرامی اجرا کند و هیچ اشتباهی مرتکب نشود.

در مورد سریال

حرفه ای سریال ایرانی به کارگردانی مصطفی تقی زاده و تهیه کنندگی سعید خانی تولید سال 1400 و پخش انحصاری از شبکه نمایش خانگی نماوا، تصویربرداری این سریال از اسفند 1397 آغاز شد و بیشتر فیلمبرداری آن در روزهای شیوع ویروس کرونا ادامه یافت. در ماه مه 1400، به دلیل شیوع کووید-19، ثبت نام این گروه برای چند هفته متوقف شد.

سریال حرفه ای در ابتدای کارش از نظر سناریو بسیار جالب شروع می شود. مقدمه ای مبهم می بینیم که در آن سروان خسروی در نقش فردی به نام سیامک شبیه یک فطمن حرفه ای به نظر می رسد اما هدف و انگیزه او از انجام کار در سکانس اول تا حدودی مبهم است. چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشت که اینگونه شد؟ بیشتر داستان فصل اول سریال حرفه ای باید به شناخت این شخص بستگی داشته باشد. در درجه دوم، خط اصلی داستان یا طرح کلی اثر برای ما نامفهوم به نظر می رسد. اگر بیننده قسمت اول در مورد داستان سریال حرفه ای بپرسد نمی تواند پاسخ دهد زیرا اتفاقات قسمت اول به صورت مبهم روایت می شود و شخصیت های ریز و درشت زیادی جلوی دوربین می آیند که باعث می شود بیننده تعجب: آیا واقعاً فیلمنامه درستی در کار است؟

از نظر بازیگری سریال بهتر از قسمت داستانی است. سروان خسروی که به نظر می رسد شخصیت اصلی داستان باشد، حال و هوا و شخصیت تاجر را به خوبی به بیننده منتقل می کند. بخشی از این انتقال حسی به جهت گیری بستگی دارد. زیرا از جمله مولفه هایی که بر اعتبار بازیگر تأثیر مثبت می گذارد، سکوت بازیگر، کیفیت نگاه و لحن سرد صدایش است. مصطفی تقی زاده کارگردان حرفه ای سریال نقش سروان را به درستی بازی می کند.

آخرین کلمه

سریال 16 قسمتی حرفه ای را می توان به عنوان یک معمای اکشن بسیار قوی در سبک جنایی دانست، اما سناریوی این سریال در نهایت گره می خورد. با این حال تدوین و نقش آفرینی بسیار خوب اکثر بازیگران و جنبه های فنی کار مانند موسیقی و فیلمبرداری از عواملی است که در این سریال قابل تحسین است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *