معرفی سریال درمانگر | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: روان درمانگر

سال انتشار: 1401

نوع: نوآر روانی

خروج: امین حسین پور

پروژه: احسان ظلی پور

تعداد قسمت ها: 5 قسمت (هر قسمت حدود 10 دقیقه)

بازیگران:

  • سارا بهرامی
  • بانیپال شومون
  • نینا صمدی
  • مهدی الحسینی
  • امیررضا دلاوری

پوستر سریال کوتاه جادوگر

خلاصه سریال

سریال جادوگر جدیدترین سریالی است که به صورت انحصاری از پلتفرم فیلمو پخش شد. این سریال کوتاه ایرانی با موضوع بیماری روانی به کارگردانی امین حسین پور با موضوعی معمایی، اجتماعی و خانوادگی تولید و منتشر شده است.

کاملاً برعکس شطرنج، بعضی بازی ها فقط بعد از مات شروع می شوند… دکتر اتابک مسعودی، روانپزشک، به درخواست باران کیانفر، یکی از بیمارانش، به ملاقات او می رود، گویی اتفاق مهمی برای او افتاده است.

نوآر روانی

سریال جادوگر وارد یکی از دیده نشده ترین ژانرهای سینما و تلویزیون ایران شده است. نوآر روانی. این ژانر در سال های اخیر بیش از پیش در سینما و تلویزیون آمریکا مورد توجه قرار گرفته است و استودیوهایی مانند A24 موفق به تبلیغ این ژانر در هالیوود شده اند. در سینما و تلویزیون ایران برخورد با چنین ژانری سخت به نظر می رسید. آخرین سری فیلمو به خوبی در ژانر روانشناختی نوآر جای می گیرد و ویژگی های کلیدی این ژانر کوچک اما جذاب را به تصویر می کشد.

صحنه های تاریک داخلی، آسمان شب، باران، موسیقی مرموز، روایت گیج کننده و شخصیت های سرد از مهم ترین ویژگی های ژانر روانشناختی نوآر هستند که در سریال Therapist به جدی ترین شکل ممکن پرداخته شده است. این سریال به خوبی توانسته مخاطبان خود را در این ژانر خاص غرق کند. اجراهای داخلی و خارجی سریال اساساً بالاتر از سطح سینما و تلویزیون ایران است و روایت سناریو به معنای واقعی کلمه مخاطب را سردرگم می کند.

حرف آخر

اگرچه شخصیت های سریال کمی احمقانه، نامفهوم و البته سرد هستند، اما در نهایت موفق به رسیدن به هدف سناریو می شوند. موسیقی Therapist مطمئناً به تبدیل سریال به یک تجربه عمیق تر کمک می کند و البته اجراها بسیار حرفه ای هستند. صحنه ها به شکلی ساده طراحی شده اند تا فضای سرد و بی روح داستان را بیش از پیش به ذهن مخاطب بیاورند.

سریال جادوگر به خوبی موفق شده است که ریشه های ژانر روانشناختی را در داستان خود بکارد. به همین دلیل مخاطب با شخصیت های اصلی در روح و جان خود غرق می شود و البته فریب می خورد. اگرچه قسمت های این سریال بسیار کوتاه است اما هر ثانیه سریال با هدفی ادامه پیدا می کند و به همین دلیل دیالوگ ها و واکنش ها معنا پیدا می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *