معرفی سریال روزی روزگاری | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام سریال: روزی روزگاری

کارگردان: امرالله احمدجو

سال انتشار: 1370-1371

ژانر: اجتماعی، درام

تعداد قسمت ها: 17

بازیگران:

خسرو شکیبایی
محمود باکنیت
گالی سلام
جمشید لیاقتش را دارد
محمد فایلی
حسین پناهی
شهره سلطانی
محمود الجعفری
جواهر صدقه
پرویز پورحسینی
جمشید اسماعیل خانی
بهروز مسروری
منوچهر حمیدی
صدرالدین هگزی

خلاصه سریال

روزی رزغری مجموعه تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو است که در سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۱ از شبکه اول سیما پخش شد.

داستان راهزن معروفی به نام موراتبگ است که در جریان درگیری با گروهی دیگر از راهزنان مجروح می شود و توسط خانواده ای روستایی از مرگ نجات می یابد. او کم کم دگرگون می شود و در طول داستان به آدم خوبی تبدیل می شود. روزی روزگاری در واقع داستان کمال انسان است. امرالله احمدجو که خود این شیوه زندگی را تجربه کرده بود، صحنه ها و اکشن ها را بسیار طبیعی طراحی کرد.

در مورد سریال

روزی روزگاری، این اثر در طول پخش خود موفقیت زیادی داشت، پربیننده ترین اثر تلویزیون در آن زمان بود و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. موفقیت این سریال باعث شد تا امرالله احمدجو ده سال بعد سریال تاریخی دیگری به نام سربار گان بسازد و در سال 1390 پوش کوهی بلند را که به نوعی یادآور روزی روزگاری بود برای شبکه سه ساخت اما این دو کار نتوانستند ساخته شوند. روزی موفق

راز ماندگاری سریال توسط حسام بیگ نوشته شده است

محمود باکنت معتقد است وقتی سریال خوب بیرون می آید بازیگران از کار لذت می برند و آن را به مخاطب منتقل می کنند. این بازیگر راز موفقیت رزی روزگاری در این فیلم را می داند.

وی درباره لهجه خود در این فیلم گفت: لهجه ای که برای این کار انتخاب کردم به درخواست کارگردان بود که گفت چون این شخصیت راهزن است نمی خواهم به هیچ آدم و شهر و طایفه ای خوش آید. بنابراین ما به درخواست کارگردان، چهار لهجه را با هم ترکیب کردیم. که در سریال استفاده شد، یعنی پدر سوخته، در نهایت، این گویش ها را با هم ترکیب کردیم و لهجه ای به نام لهجه «رزی» که حسام بیگ از آن استفاده می کند.

آخرین کلمه

امرالله احمدجو نیز برای «نویسندگی» و «کارگردانی» سریال «رزی تسبیح» به تجربیات زندگی خود به خصوص در دوران کودکی بازگشت. لوکیشن کویری سریال را خوب می شناخت، خاطراتی از آن داشت و به خودش قول داد روزی داستان این کویر را فیلمبرداری کند.

مردم ما عاشق گفتن تاریخ هستند و سریال سازان این را خوب می دانند! حال اگر این رمان تاریخی به نکته ای تاریخی دست بزند که تقریباً در کتاب ها اطلاعاتی از آن وجود ندارد، اهمیت آن دو چندان می شود. “روزی روزگاری” دقیقاً در همین نقطه متوقف می شود. نکته ای که هیچ متنی درباره آن وجود ندارد، اما امرالله احمدجو به شکلی تاثیرگذارتر آمد و به روایت داستان آن دوره کمک کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *