معرفی سریال پرونده‌های ایکس- The X-Files

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

  • نام سریال:X-Files
  • خالق: کریس بارتر
  • سال انتشار: 1993 تا 2002
  • تعداد قسمت ها: 218
  • نوع: جنایی، درام و معمایی
  • میانگین امتیاز X-Files روشن است وب سایت IMDb: 8.6

بازیگران: دیوید دوکوونی، جیلیان اندرسون، رابرت پاتریک و…

جلد سری X-Files با شخصیت های اصلی

خلاصه سریال

دو مامور اف‌بی‌آی به نام‌های فاکس مولدر، یک مؤمن، و دانا اسکالی، یک شکاک، در مورد موارد عجیب و غیرقابل توضیح تحقیق می‌کنند. در این بین نیروهای پنهان سعی می کنند به پای آنها سنگ پرتاب کنند و ماموریت آنها را خراب کنند…

سریال فراموش شده: سری X-Files و وحشتناک ترین موارد فرازمینی آن

در مورد سریال

این سریال از سریال‌های دیگری مانند The Twilight Zone، Twin Peaks و سریال‌های دیگری که حاوی داستان‌های تعلیق‌آمیز و قابل تامل هستند، الهام گرفته است. یکی از بهترین سریال های خارجی که تا به حال ساخته شده است، The X-Files دارای یک رابطه عالی بین دو شخصیت اصلی است که شیمی بسیار جالبی را ایجاد می کند. مولدر از یک سو فردی بود که به وجود بیگانگان و مسائل ماوراء طبیعی اعتقاد داشت و از سوی دیگر اسکالی را فردی بدبین و بدبین می دانستند. او فقط وظیفه داشت اکتشافات مولدر را از نظر منطقی و علمی بررسی کند.

سریال فراموش شده: سری X-Files و وحشتناک ترین موارد فرازمینی آن

به عنوان دو شخصیت اصلی اما بسیار متفاوت و متمایز این سری، فاکس مادلر و دانا اسکالی مانند قطعات یک پازل سه بعدی دو تکه در کنار هم قرار می گیرند. تفاوت شخصیتی بین این دو مامور اف‌بی‌آی یکی از اصلی‌ترین اصول داستان‌گویی سری X-File است و همین امر به این عنوان مرموز اما علمی تخیلی کمک می‌کند تا روایت خود را به بالاترین سطح ممکن برساند. یعنی همان سطح کلیشه ای که اگرچه جوهره و ماهیت روایت های سریال را تکراری جلوه می دهد، اما در نهایت به همان سطح هیجان و جادویی می رسد که با تماشای هر عنوان شاهکاری به دست می آورید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *