معرفی فیلم آباجان | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم آباجان
خروج هاتف الامردانی
پروژه هاتف الامردانی
نویسنده هاتف الامردانی
بازیگران فاطمه معتمدیه
سعید آقاخانی
حمیدرضا آذرنگ
شبنم مقدم
محمود نزار علیان
محمدرضا غفاری
فریبا متخصص است
حوری امیری
ملیسا زکریا
موسیقی افشین عزیز
فیلمبردار حسین جعفریان
ویرایشگر امیر ادیب برور
توزیع کننده فیلمسازان

تاریخ های انتشار

4 اسفند 1395

دوره

75 دقیقه
کشور ایران
زبان فارسی
فروش باکس آفیس 1,530,522,000 تومان

خلاصه فیلم

در دهه 60 زنی آباجانی منتظر خبر پسرش است که گفته می شود در جبهه شهید شده است.

“آباجان” داستان خانواده ای است که در دهه 60 در شهر زنجان زندگی می کنند. خانواده ای که جنگ و فضای آن سال ها زندگی شان به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

آباجان

در مورد فیلم

آباجان به جای مادر کلیشه ای در فیلم های ایرانی به شخصیتی چند وجهی تبدیل می شود و بازی فوق العاده فاطمه معتمد آریا تکمیل کننده طراحی دقیق این شخصیت است و از حس شخصیت آباجان استفاده می شود تا خنده ها، ناله های مدام او، و از همه مهمتر رقصیدن او پس از اینکه با دیدن عکسش در تلویزیون فهمید فرزندش زنده است باورپذیر است. در استفاده از زبان بدن، هوش آریا و کارگردان ستودنی است، از نحوه نشستن و چادر گرفتن تا نحوه راه رفتن، شخصیتی بزرگتر از خودش را نشان می دهد. طراحی صحنه و لباس، عکاسی با ترکیبی منسجم از تصاویر واقعی و طبیعی و بازی جذاب بازیگران – به غیر از معتمد آریا حمیدرضا آذرنگ و شبنم مقدم که بازی خوبی هم داشتند – از نقاط قوت سازه آباجان است که شایسته تماشای پیشنهادی است. یک فیلم روشنگرانه در مورد یک بیماری التهابی حال و هوای ملموس خانه داستان دوران مهم و قابل تقدیر است که بدانیم در چند سال گذشته در فیلم ها و سریال های ایرانی چقدر در بازآفرینی آن دوران اشتباه کرده اند اما در آباجان با دقت کامل و حتی هماهنگی فیلم. موسیقی متن به خوبی در زمان و مکان موقعیت ها فکر شده است.

آباجان در بالاترین نقطه کارنامه علیمردانی قرار گرفت. فیلمی متواضع و نجیب که نشان می دهد کارگردانش سعی دارد تجربی باشد.

الامردانی هزینه تولید آباجان را از فروش فیلم های قبلی خود تامین می کند. او با وجود موفقیت در ساخت فیلم های تجاری، با ساخت این گونه فیلم ها علاوه بر جنبه صنعتی، جنبه هنری و روشنگرانه سینما را نیز مد نظر قرار داد و فیلم روزانه خود را ساخت تا به نوعی تجربیات زندگی خود را با زبان سینما منتقل کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *