معرفی فیلم آژانس شیشه‌ای | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: آژانس شیشه ای

ژانر: اکشن، درام

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

سال انتشار: ۱۳۷۶

امتیاز فیلم در سایت IMDB: 7.8 از 10

بازیگران: پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان، قاسم زری، بتا بادران، اصغر نقی زاده، محمد حاتمی، صادق صفایی، بهروز شعیبی، عزت الله مهرآفران، فرشید ظریف، هنگامه فرمند، بهناز توکلی، فرهاد فرهاد شریفی، ماحاتمی . مهرداد فلاح‌تجار

خلاصه فیلم

داستان فیلم حول محور عباس، رزمنده سابق جنگ ایران و عراق است که بر اثر جراحات جنگی در آستانه مرگ است. همسفر سابقش حاج کاظم برای مداوای فوری عباس می خواهد او را به لندن ببرد، اما وقتی نمی توانند هواپیما را بخرند، حاج کاظم در آژانس هواپیمایی گروگان می گیرد.

در مورد فیلم

آژانس شیشه ای حتی با مخالفانی در آژانس که به فکر خود و جایگاهشان هستند، از صاحب آژانس گرفته تا حاج فیروز، جوان عید، از آقا و بانوی متدین تا مردی که از سینماگر معروف ایرانی یاد می کند، از کارمندان بی گناه آژانس… به خاطر تمام عقاید و رفتارهایشان در ایران -؛ نمایندگانی که هر دهه به شکل های مختلف و با عناوین مختلف ظاهر می شوند، از طرفداران «رنگی» گرفته تا مخالفان ریز و درشت دروغین، اما مهم این است که هستند، حضور دارند و مخالف هستند.

آیا با دیدن نهمین بار آژانس شیشه ای، داوطلبانه یا تصادفی (مثلاً بدون اینکه بدانیم پخش شده) همه اینها گریه ما را در نمی آورد؟ آیا پس از تماشا، دیالوگ ها را زمزمه نمی کنیم و در لحظاتی از زندگی خود از آن ها استفاده نمی کنیم؟ آیا مقابله با جنگ هشت ساله و تاثیرات آن بر جامعه چیزی است که به مرور زمان از بین می رود و افکار عمومی را متفاوت می خواند؟ یا تعبیر دوستی؟ یا عشق بین همسران؟ یا بچه ها به والدین اعتقاد دارند؟ یا موقعیت استراتژیک ایران در منطقه و جهان؟

به همین دلیل ما مخاطبان معاصر «آژانس شیشه‌ای» و مخاطبان دوره‌های بعد می‌توانیم این فیلم را تماشا کرده و لذت ببریم و خوانش‌ها و برداشت‌ها با آنچه در زمان تولید و اکران اثر بوده تفاوتی نخواهد داشت. . این همان چیزی است که «آژانس شیشه ای» را به فیلمی برای همه سنین تبدیل می کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *