معرفی فیلم ابلق | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

  • نام فیلم: ابلق
  • تاریخ انتشار: 26 مرداد 1401 هجری قمری
  • مدت زمان: 120 دقیقه
  • ژانر: درام
  • کارگردان و نویسنده: نرگس آبیار، پریسا کرزیان
  • فروش گیشه: 20,507,018,000 تومان

بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبه، بهرام رادان، مهران احمدی و…

خلاصه

داستان فیلم ابلق در محله ای فقیرنشین به نام زورآباد می گذرد و حول محور زنی به نام راحیله می گذرد که متوجه می شود شوهر خواهر شوهرش، جلال، علی رغم ازدواجش به او نگاه می کند. جلال که در بین مردم محله از افراد شناخته شده و قابل احترام است، روزی قصد حمله به راحیله را دارد و در نهایت این راحیله است که تحت الشعاع این حادثه قرار می گیرد…

فیلم ابلق

در مورد فیلم

ابلق بدون شک در فهرست فیلم های ایرانی حضور دارد. این فیلم در جشنواره فجر 1398 به نمایش درآمد و دو سال بعد اکران عمومی شد. در همان سال، ابلق توانست چهار نامزدی از 10 نامزدی جشنواره فیلم فجر مانند بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران را از آن خود کند. زوج هنری الناز شاکردوست و هوتون شکیبه که پیش از این در فیلم «شب ماه کامل» بازی کرده بودند، با بازی در فیلم ابلق بار دیگر توجهات را به خود جلب کردند.

نقش اصلی زن در داستان فیلم ابلق

ابلق مانند کارهای قبلی نرگس آبیار به همراه همسرش محمدحسین قاسمی به عنوان تهیه کننده جلوی دوربین رفت و داستانی درباره زنان و معضلات اجتماعی به نمایش گذاشت.

نرگس آبیار

نرگس آبیار یکی از کارگردانان موفق سینمای ایران است که با اینکه آثار محدودی در کارنامه هنری خود دارد، فیلم هایش در جشنواره های داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفته و جوایزی را برای او و عوامل فیلم به ارمغان آورده است.

ابلق آخرین فیلم نرگس آبیار است که حول محور «زنی در حومه یک شهر بزرگ با شوهر و فرزندش زندگی می‌کند…»

الناز شاکردوست

تحلیل و بررسی

فاطمه قاسم پور: رئیس مجمع زنان مجلس درباره فیلم ابلق نوشت: نگاه زنانه خانم آبیار به موضوع تامین امنیت زنان و ارائه نقش زنان در ایجاد صلح و آرامش در این فیلم ستودنی است. فیلم ابلق را در جمع فعالان رسانه ای تماشا کردم. علاوه بر فرم مناسب روایت، نگاه زنانه خانم آبیار به موضوع تامین امنیت زنان و ارائه نقش زنان در صلح و آرامش در این فیلم ستودنی است. تامین امنیت زنان یکی از اولویت های ماست و در این زمینه بیشتر خواهم نوشت.»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *