معرفی فیلم بمب؛ یک عاشقانه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: بمب; داستان عشق

ژانر: درام، جنگی

سال انتشار: ۱۳۹۶

کارگردان: پیمان معادی

تهیه کننده: احسان رسول اف

بر اساس: Real Mani Design

امتیاز (IMDB): 6.5 از 10

بازیگران:

لیلا حاتمی
منشور معادی
سیامک انصاری
حبیب رضایی
سیامک صفری
بهادر المالکی
صبا گرگنباوئر
محمود کلاری
عرشیا عبدالله
نیوشا بین المللی
صدر علی آل محمدی

خلاصه فیلم

بمب یک فیلم عاشقانه است که داستان زوجی (پیمان معادی و لیلا حاتمی) را روایت می کند که در زندگی زناشویی خود با مشکلاتی مواجه هستند و این مشکلات به حدی است که زوج داستان ما به زیرزمین خانه خود پناه نمی برند. مجتمع مسکونی آنها حتی در زمان بمباران، اما فقط در اتاق ها، و تا پایان بمباران جدا از هم زندگی می کنند، از طرفی بیانگر عشق پسر و دختر نوجوانی به نام سعید و سمانه است که در جریان بمباران با یکدیگر آشنا می شوند. تهران و زمانی که خانواده ها به زیرزمین در زیرزمین پناه می برند.

در مورد فیلم

یکی از نقاط قوت فیلم که علاوه بر داستان عاشقانه به وضوح نمایان می شود، لوکیشن ها و سکانس هایی است که در مکتب آن دوران می بینیم که ما را به یاد دهه شصت و شصت می اندازد و اوج هنر را نشان می دهد. جنگ و نوشته های روی دیوار مدرسه به نوعی خاطرات دوران جنگ را با وجود سختی آن به بیننده یادآوری می کند و باعث می شود بیننده بیشتر با فیلم، اتفاقات و شخصیت ها ارتباط برقرار کند.

یکی دیگر از نکات مثبت فیلم، کارگردانی قوی و نمایش تمام صحنه ها با جزئیات کامل است. آنهایی که دیالوگ ندارند و آنهایی که دیالوگ دارند یا جذاب ترند.

در مجموع اگر بخواهیم نقطه قوت اصلی فیلم را بیان کنیم، می توان به تلخی و شیرینی دهه 60 اشاره کرد که عاری از اغراق های مرسوم و گاف های این چنینی است و تصویر آن باورپذیر است.

حرف آخر

در پایان می توان گفت فیلم بمب یک فیلم عاشقانه برآمده از نوستالژی دوران تحصیل ماست و در برهه ای حساس در کشور آمیخته با ادویه عشق و در عین حال… فیلمی است احساسی، خانوادگی، فرهنگی و اجتماعی که اوایل انقلاب و دوران جنگ از آن لذت بیشتری خواهند برد و تماشای او با وجود ضعفش به همه توصیه می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *