معرفی فیلم بی پولی | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: Babypoli

ژانر: کمدی، درام

سال انتشار: 1388

کارگردان: حمید نعمت الله

تهیه کننده: مصطفی شعیشته

بازیگران:

بهرام رادان
لیلا حاتمی
رضا رشیدپور
حبیب رضایی
امیر جعفری
سیامک انصاری
بابک حمیدیان
افشین سینگاب
ابراهیم بحرالعلومی
سوسن مقصودلو
درود بر رهبران
نادر فلاح
علی سلیمانی
علی علایی
کریم قربانی
زهره صفوی
زهرا طاهری منیش
غزاله نزار
محمد زرندست

داستان فیلم پپولی

داستان فیلم بالی از این قرار است. ایرج چیچی طراح لباس است و در یک کارگاه بزرگ پوشاک مردانه کار می کند. او جوانی مغرور است که توانسته خود را از خانواده ای متوسط ​​تربیت کند و زندگی نسبتا مرفهی برای خود و همسرش فراهم کند اما پس از بازگشت پسر خردسال رئیس کارگاه که در رشته طراحی لباس تحصیل کرده بود. پاریس و طرح های فعلی را می شناسد، ایرج عصبانی می شود و بر خلاف تصورش به دنبالش نمی آیند و بعد از چند روز با او تسویه حساب می کنند. ایرج این روزها با یکی از دوستان قدیمی خود به نام پرویز آورشیتی آشنا می شود که خود را از فعالان بزرگ اقتصادی در عرصه پوشاک معرفی می کند. دستور طراحی لباس را به ایرج می دهد و چکی به تاریخ دو ماه دیگر به او می دهد. در ارتباط با تاریخ احتمالی تولد جلال. ایرج سعی می کند از بیکاری خود بکاهد و با صرف پس اندازش سعی می کند سطح زندگی قبلی خود را حفظ کند. شکوه به زایمان زودرس می‌رود و ایرج از پرویز می‌خواهد که چک را زودتر نقد کند تا هزینه‌های بیمارستان تامین شود. او پولی ندارد و پیشنهاد می کند از دوست مشترکشان، احمد رنگی، پول قرض کنند. احمد رنجه، جوان میانسال، جوان یاغی، برای ازدواج اندکی پول جمع کرد.

لیلا حاتمی در فیلم مردم

دستاوردها و آمار فروش رایگان فیلم

فیلم پیپولی در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و دو جایزه بلورین بهترین بازیگر زن (لیلا حاتمی) و بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران (به طور مشترک با درباره الی…) از بخش مسابقه و جایزه افتخاری دیپلم دریافت کرد. برای بهترین فیلمنامه از بخش و علیرغم عدم نامزدی در رشته دیگری، جایزه (بهترین فیلم اول و دوم) را دریافت کرد.

برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از سومین جشنواره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و نامزدی تندیس حافظ بهترین بازیگر زن از دوازدهمین جشنواره حافظ (جشنواره فیلم و تلویزیون جهانی تصویر) و دو نامزدی در بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بابک حمیدیان) و بهترین طراحی تئاتر (کیوان مقدم) از چهاردهمین جشنواره فیلم ایران (جشنواره خانه سینما) از دیگر دستاوردهای فیلم پپولی است.

فیلم Bipoli در 25 سپتامبر 2008 اکران شد و با جذب 465903 بیننده، یازدهمین فیلم پر صحبت و دهمین فیلم پرفروش سال شد.

بهرام رادان و حبیب رضایی در فیلم به پولی

حرف آخر

نداشتن پول در واقع یک عمل نبوی بود.

بحران اقتصادی که از ابتدای دهه 90 با افزایش نرخ ارز جدی شد و اکنون برای مدت طولانی به وضعیت جدی رسیده است (و روز به روز بدتر می شود)، طبقه اقتصادی بسیاری از مردم را تغییر داده و رهبری به نازک شدن آشکار طبقه متوسط. با این توضیح، نعمت الله به تبعات سقوط طبقه اقتصادی برای جوانان چند سال قبل از جهش قیمت دلار اشاره کرد. اگرچه فیلم پپولی با خوشی تمام شد اما در واقع پایان داستان تا – آنچنان خوشحال نبود!

لیلا حاتمی در فیلم مردم

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *