معرفی فیلم جهان با من برقص

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: با من برقص

ژانر: کمدی درام

تاریخ انتشار:

1 می 2018 (جشنواره جهانی فیلم فجر)
11 دسامبر 2018 (انتشار عمومی)

کارگردان: سروش صحت

تهیه کننده: محمدرضا تختکیشان

نویسنده: سروش صحت، ایمان صفایی

امتیاز (IMDB): 6.7

بازیگران:

علی مصطفی

جواد عزتی

هانیه توسلی

پژمان جمشیدی

سیاوش چراغی پور

توریست کاظم

بهار کاتوزی

افسر پاوان

شیوا پالوچی

رامین دوست من

میهیار بوربابای

محراب قاسم خانی

خلاصه

دوستان جهانگیر (جیهان) به دعوت برادرش بهمن در روز تولد او که به دلیل بیماری احتمال می رفت آخرین تولد او باشد گرد هم آمدند. این وضعیت باعث می شود که خودشان و روابطشان را مرور کنند و به زندگی و خودشان (مخصوصا جهانگیر) فکر کنند.

در مورد فیلم

وقایع فیلم حول محور مردی میانسال می گذرد که با دخترش دور از شهر و در طبیعت بکر شمال تنها زندگی می کند، اما بیمار است و مرگش نزدیک است. دوستانش به بهانه تولدش دور او جمع می شوند تا در آخرین تولدش شمع را فوت کنند و در کنار او باشند، شرایطی که باعث می شود این افراد بیشتر به فکر خود و اطرافیانشان باشند و از وقت خود نهایت استفاده را ببرند.

جهان (شخصیت اصلی) با طبیعت، گیاهان و حیوانات به خصوص با گاوی که مانند خود جهان بیمار است و در حال مرگ است، همنشینی تنهایی دارد. همدلی جهان/گاو یک خویشاوندی عینی در سرنوشت غیرقابل انکار مرگ است.

یکی از نکات قابل توجه این فیلم انتخاب مکان و جغرافیای مناسب بر اساس ظاهر/محتوای فیلم بود. طبیعتی راحت که با فضای فیلم همخوانی دارد و در رابطه انسان، طبیعت و حیوانات، فضای زیبای خانه و محیط سرسبز تاثیر دارد؛ جاده های زیبا، دریا، ساحل، درختان، جاده ها و جنگل های زیبا، همه این زیبایی ها، نشانه ها و پاکی نشان می دهد که زندگی زنده است و این عناصر بر محتوای فیلم سوار می شوند و مرگ را فرا می خوانند. بجنگ و سایه سنگین و شوم مرگ را محو کن. آنها مردم را آشتی می دهند و ارتباط آنها را لذت بخش تر می کنند.

آخرین کلمه

جهان با من می رقصد، اولین ساخته سروش صحت، کمدی آبرومندی است که علاوه بر به تصویر کشیدن دنیایی ساده و زیبا، حس خوبی را به همراه دارد.

گاهی اوقات فیلم‌ها، مانند بسیاری از نوشیدنی‌ها و غذاها، برای لذت‌بخش‌ترین حالت، نیاز به خلق و خوی خاص خود دارند. انگار به خودت اجازه می دهی حس خوبی داشته باشی، حسی مثل دست زدن به تنه درخت خیس در جنگل، یا گوش دادن به صدای باران در تاریکی اتاق، یا احساس درد و دلی با گاوی در آن. انبار یا پابرهنه راه رفتن در دشت، صحرا و بسیاری از لحظات دیگر، یافتن آرامش و معنای زندگی در آن ساده و آسان است، گویی هرچه در زندگی کمتر نیاز داشته باشید، احساس بهتری خواهید داشت. تماشای فیلم “دنیا با من می رقصد«به اندازه این احساسات و نتایج زیبا و ساده است، در شرایطی که شرایط سینما اصلاً خوب نیست، دیدن یک فیلم خوب، گنجینه است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *