معرفی فیلم خون به پا خواهد شد- There Will Be Blood

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

  • نام فیلم: خون خواهد آمد
  • خروج: پل توماس اندرسن
  • نویسنده: پل توماس اندرسن
  • تاریخ انتشار: 2007
  • میانگین امتیاز خون خواهد بود در وب سایت IMDb: 8.2 از 10

بازیگران: دانیل دی لوئیس، پل دانو، کوین جی. اکونر، کایران هیندز و…

خون خواهد آمد

خلاصه فیلم

در سال 1898، دانیل پلین ویو یک کاوشگر نقره بود که در معدنی در نیومکزیکو به دنبال سنگ های قیمتی می گشت. او در نهایت پس از منفجر کردن دیوار گودال به هدف خود می رسد، اما مجروح می شود و سنگ را به دفتر معاینه می آورد و گواهی تعیین ارزش فلزات گرانبها را دریافت می کند. در سال 1902، دانیل یک منبع نفت در نزدیکی لس آنجلس کشف کرد و شرکت حفاری خود را تأسیس کرد. در حین کار در چاه نفت و در حین شکستن الوارهای نگهدارنده، وسایل داخل چاه افتاد و یک نفر جان خود را از دست داد…

در مورد فیلم

این فیلم که در سال 2007 با بودجه 25 میلیون دلاری ساخته شده است، بر اساس رمانی از آپتون سینکلر و تهیه کنندگی جوآن سلار و پل توماس اندرسون، فروش نسبتا خوبی 80 میلیون دلاری را در گیشه به دست آورد. در اسکار، Blood Will Be نامزد دریافت این جایزه در بخش هایی مانند بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم و صداگذاری شد. نقش دانیل دی. لوئیس در این فیلم آنقدر شگفت‌انگیز است که نه تنها در جوایز اسکار، بلکه در جشنواره‌های گلدن گلوب و بفتا، بهترین بازیگر مرد سال را دریافت کرد.

خون خواهد آمد

سبک روایی فیلم اگرچه مبتنی بر محوریت تروپ های سینمایی نیست، اما از آن ها در روایت استفاده زیادی می کند. همه وقایع بر تفکر تماشاگر درباره پیام نهایی فیلم تأثیر می‌گذارند و هر رویدادی فراتر از تأثیر سطحی خود در داستان، تأثیر عمیق‌تری نیز در شکل‌دهی به آن پیام مهم دارد. از سوی دیگر، از آنجایی که اندرسون در هر ثانیه از فیلمش به رئالیسم محض متعهد است، این استعاره ها نه تنها چیزهایی خارج از خط اصلی روایت فیلم احساس می کنند، بلکه آنقدر طبیعی و در آن خط داستانی گنجانده شده اند که مخاطب، در بیشتر موارد، به هیچ وجه متوجه ظرافت آن نشدم. این نکته مهم و قابل تحسین است زیرا تماشای فیلم را برای بینندگان عادی راحت کرده و توجه و علاقه سینماگران را به اندازه کافی جلب می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *