معرفی فیلم سرخ‌پوست | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

  • نام فیلم: هندی
  • ژانر: درام، معمایی، عاشقانه
  • سال انتشار: 2018
  • کارگردان: نیما جاویدی
  • موسیقی: رامین کوشا
  • مدت زمان: 100 دقیقه
  • کشور سازنده: ایران

بازیگران: نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پیسیانی، سه تار پیسیانی، حبیب رضایی، مانه حقیقی.

خلاصه

در سال 1346 یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعه شهر تخلیه شد. سرگرد نعمت جاهد (نوید محمدزاده) به همراه افسرانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد و افرادش تا عصر زندان را ترک کنند. رئیس کلنل مدبر (مانی حقیقی) جاهید به ملاقات او در زندان می آید و می گوید که جاهید ارتقا یافته و جانشین او خواهد شد. جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال می شود، طی تماس تلفنی متوجه می شود که یکی از زندانیان به نام «احمد» ملقب به «احمد الهندی» در کنار دیگر زندانیان نبوده است…

فیلم هندی;  بررسی ها و همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید

در مورد فیلم

مو قرمز یکی از فیلم‌های متفاوت و محبوب ایرانی در ژانر درام و تاریخی به کارگردانی نیما جاویدی و با بازی پرینز ایزدیار، نوید محمدزاده، آتیلا پیسیانی، سه تار پیسیانی و مانی حقیقی است. یکی از مواردی که سرخ پوست را با بسیاری از فیلم های ایرانی متمایز می کند، فضا و فضای خاص این فیلم و همچنین فیلمنامه قوی است.

سناریوی خوب

یکی از نقاط قوت فیلم فیلمنامه خوب خود نیما جاویدی است. او با کشیدن گره اصلی فیلم در لحظات اولیه داستان، مخاطب را با داستان همراه می کند و سپس با یک داستان خوب، مخاطب را با کنجکاوی دو شخصیت اصلی و داستان را دنبال می کند.

بازی متفاوت نوید محمدزاده

شخصیت نعمت جاهد به طور کلی با تمام شخصیت هایی که نوید محمدزاده تاکنون بازی کرده متفاوت است. شخصیت نعمت جاهد مانند همه نظامیان فردی آرام، آرام و البته بسیار جدی است که در لایه های درونی شخصیت خود ابراز محبت و مهربانی می کند و کاری به این موضوع ندارد. – به او می گویند شخصیت سرسختی که از شخصیت هایش می شناسیم.

قاب کارت پستال

فیلم نورپردازی بسیار خوبی دارد و در حمله به رنگ های تیره زندان، زرد و آبی نقش مهمی در صحنه های مهم فیلم دارند.

موسیقی به موقع و موثر است

در مجموع صدای موسیقی در «سرخ پوست» زیاد شنیده نمی شود، اما در همین چند سکانس به موقع می رسد و حس هیبت و هیجان صحنه های پرتعلیق فیلم را به خوبی به مخاطب منتقل می کند.

آخرین کلمه

نیما جاویدی ثابت کرده کارگردان توانمندی است و در صورت داشتن شرایط می تواند فیلمی بسازد که با شعر نهفته در آن مخاطب را شگفت زده کند. «موه قرمزی» ساده و متواضع اما پر از لحظاتی است که به معنای واقعی می توان گفت: هیچ وقت در سینمای ایران جایی برای یک اثر فاخر، فیلمی سرشار از نبوغ، خلاقیت و تکنیک نبود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *