معرفی فیلم مغز های کوچک زنگ زده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: ذهن های کوچک زنگ زده

کارگردان: هومن آقا

ژانر: معمایی، جنایی، اجتماعی

سال انتشار: ۱۳۹۵

امتیاز (IMDB): 7.6 از 10

مناسب برای افراد بالای 18 سال

بازیگران: نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی و…

خلاصه

داستان باندی از فروشندگان مواد مخدر در جنوب تهران است که بسیاری از جوانان و کودکان بی خانمان را از کوچه و خیابان پناه دادند. دو برادر به نام های شاهین و شکور رهبران این باند هستند اما اتفاقات غیرمنتظره ای باعث فروپاشی خانواده آنها می شود…

ذهن های کوچک زنگ زده

در مورد فیلم

«خشونت» یکی از موضوعاتی است که کمتر مطرح می شود فیلم ایرانی ما آن را دیده ایم وذهن های کوچک زنگ زدهشاید یکی از اولین فیلم های سینمای ایران باشد که به خشونت پرداخته است. در این فیلم شاهد ماجرای خانواده ای هستیم که در ساده ترین لحظات زندگی خود در معرض نوعی خشونت قرار می گیرند و هولناک ترین توهین ها و الفاظ گمراه کننده را به زبان می آورند، اما خشونت ادعایی در فیلم تا چه اندازه موجه است و می تواند توجیه شود؟ جدی گرفته می شود یا نسبی است؟

اگرچه وقایع فیلم در تالار سیاه و کثیف شهرداری رخ می دهد، اما خوشبختانه صفت «سیاه» شامل حال آن نمی شود. پیش از این فیلم های زیادی را در سینمای ایران دیده بودیم که با بردن دوربین به یکی از بدبخت ترین جاها و روایت تحقیرآمیز معدود غفلت شده و غفلت شده سعی در بدنام ساختن مخاطب و در بهترین حالت التماس گریه داشتند، اما خوشبختانه شماره اصلی “ذهن های کوچک زنگ زده” اصلا سیاهی وجود ندارد، جز خشونت، و نسبت دادن آن به خشونت. این به تنهایی آثار سیدی را یک قدم جلوتر از سایر فیلم های نوآر قرار می دهد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *