معرفی فیلم میم مثل مادر

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: Mimi Like a Mother

ژانر: درام، اجتماعی

سال انتشار: 1385

کارگردان: رسول ملکی پور

تهیه کننده: منوچهر محمدی

امتیاز (imdb): 7.5 از 10

بازیگران:

گلشیفته خنده دار است
جمشید هاشم پور
حسین یاری
سحر دولاچاهی
اسپارک دولت آبادی
امیرحسین صدیق
رامن را بس کن
علی شادمان
مارتیا آندریاسیان
نیلوفر اسفندیاری
مریم کاتوزی
مهیار فضلی
جواد نذری

خلاصه فیلم

سپیده در زمان جنگ ایران و عراق یکی از پرستاران شهر سردشت بود و در بمباران شیمیایی سردشت دچار عوارض شیمیایی شد. سال ها بعد سهیل و سپیده در انتظار فرزندشان هستند. پزشکیان پس از انجام معاینه اولتراسوند می گویند که نوزاد دختر زبیده از مشکلات تنفسی و ناتوانی هایی رنج می برد و این وضعیت ناشی از گازهای شیمیایی در زمان جنگ است.

سهیل اصرار دارد که فرزندشان را سقط کند، اما زبیده مخالفت می کند و سهیل زبیده را طلاق می دهد. پس از زایمان، در معاینات ماهانه، دکتر به زبیده می گوید که بیماری سعید ناشی از مشکلات ژنتیکی است و عوامل اعصاب روی سعید تاثیری نداشته و…

این فیلم از سوی بنیاد فارابی به عنوان نماینده ایران در هشتادمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

در مورد فیلم

«مادرانه بازی کردن» آخرین اثر رسول ملکی پور محصول سال 1385 (1385) است. کارگردان باز هم مثل مادر وارد میمکی بین فضای جامعه و جنگ با خودش می شود، اما جنبه اجتماعی آن شاید برای مخاطب برجسته تر باشد. منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم است. محمدی می‌گوید: یادم می‌آید وقتی با او (مولعلی‌پور) ایده فیلم میم مثل مادر را در میان گذاشتم، گفت: فکر می‌کنم این فیلمنامه گریه‌ام می‌گیرد و الان دوره ساخت فیلم‌های کمدی است. به او گفتم رسول جان می خواهم یک فیلم متفاوت بسازم. یادم می آید که سر صحنه فیلمبرداری قسمت آخر فیلم، رسول مدام گریه می کرد و وقتی از او پرسیدم چه اتفاقی افتاده است، گفت: «این فیلم را تماماً به عشق مادرم و زحماتی که او کشیده است می سازم. من.»

برخلاف تمام کارهای قبلی ملقلی پور که قهرمانان فیلم هایش همیشه مرد بودند، این بار قهرمان فیلم او یک زن است. این فیلم آمیزه ای از درام، احساس، حماسه و ادای احترام به شخصیت مادر است. ملکی پور این فیلم را قبل از جشنواره فیلم فجر آبان ماه گذشته اکران کرد و مورد توجه قشر زیادی از مخاطبان سینمای ایران قرار گرفت. رسول ملکی پور می خواست فیلم «عصر رز 10» را بعد از یک میم مادر وار بسازد، اما مشغول نوشتن فیلمنامه فیلمش بود که ناگهان در سال 1386 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *