معرفی فیلم نگهبان شب | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: نگهبان شب

ژانر: درام، اجتماعی

تاریخ انتشار: 18 بهمن 1400 (فجر)
17 ژوئن 1402
6 مه 1403 (ارائه الکترونیکی)

کارگردان: رضا میرکریمی

تهیه کننده: رضا میرکریمی

فیلمنامه نویس: رضا میرکریمی

امتیاز (imdb): 6.3

بازیگران:

محسن کیایی
تورج الوند
لالی مرزبان
علی اکبر اسانلو
سافورا خوشحال است
فهیمه هرمزی

زهرای اسلامی

برهم غلاملو
محمدصادق مالک
علی قبشی
مهراد اکبرآبادی
ایمان السلجی
نوید بنی
استراحت ویشکا
کیمرث براحمد

خلاصه

داستان زندگی پسر ساده دلی به نام رسول که به نگهبانی از شیفت شب یک ساختمان منصوب می شود، کم کم متوجه می شود که پشت این ساختمان داستان هایی نهفته است و بهنام، پیمانکار ساختمان، به دنبال سرپوش گذاشتن بر آن است. . کاستی ها و فرار از زیر بار مسئولیت ها.

در مورد فیلم

وقایع فیلم نگهبان شب حول محور زندگی پسر ساده دلی به نام رسول است که وظیفه نگهبانی از شیفت شب یک ساختمان را بر عهده دارد و به تدریج متوجه می شود که پشت این ساختمان داستان هایی پنهان شده است ، به دنبال سرپوش گذاشتن بر آن است. غلبه بر عیوب خود و فرار از مسئولیت. این در حالی است که رسول این فرصت را دارد که در تقاطع خطوط قرمز فیزیکی و اخلاقی خود راهی را انتخاب کند. رسول به جای قبول پیشنهاد رشوه و همکاری با بهنام، برای ادامه زندگی و خوشبختی همسرش، اما بدون اینکه زیر بار رفتارهای غیراخلاقی برود، زمین پدری و اجدادی خود را بفروشد.

گروه تولید نگهبان شب به جای خلاصه داستان فیلم، این متن را رسانه ای کردند: پیرمرد پرسید: چرا پسر عمویت را نبردی؟ نشونش ندادی؟ جوان سرش را پایین انداخت و زیر لب جواب داد: آقا، پسرعموهایم به من گفتند که سهم زمین پدرم را به نام آنها بدهم. پیرمرد تعجب کرد: خوب مگه نگفتی آب نیست؟ جوان به آرامی سرش را بلند کرد و به چشمان خسته پیرمرد نگاه کرد و گفت: آقا ما رفتیم زن بگیریم، نرفتیم معامله کنیم…

به فیلم نگاه کن

مهم‌ترین پلتفرم‌هایی که نایت‌نگار را به‌خاطر ارزش‌های سینمایی‌اش مهم و معتبر کرده است، «فیلمنامه»، «کارگردانی» و «بازیگری» است. علاوه بر جنبه های معمول و بارز، تدابیر گنجانده شده در سناریو در توجه به ظرافت ها، جزییات صوتی و بصری دقیق است. استفاده بهینه و درست از عناصر زمان و مکان همراه با پیرنگ و به طور کلی روایتی که حاصل این جریان است. به همین دلیل با فیلمی خوش آهنگ و جذاب روبرو هستیم. در حالی که هیچ عنصر مبتذل، افراط و جذابیتی وجود ندارد که پست ترین غرایز مخاطب را قلقلک دهد.

فیلم، سینما، سینمای ایران، نقد و بررسی فیلم،

چه چیزی ساده تر – و البته ثروتمندتر – از یک کارگر روزمزد در روستا با توجه به آوارگی، فقر و سختی هایی که این شهر وحشتناک بر او تحمیل کرده است؟ اتفاقاً ارزش و اعتبار ذاتی «نگهبان شب» ناشی از همین تغییر و دگرگونی است که چنین فضای زیبایی شناسانه را فراهم می کند و بر غنای اثر از این شخصیت و داستان پس زمینه می افزاید.

فیلم، سینما، سینمای ایران، نقد و بررسی فیلم،

نگهبان شب علاوه بر کسب سیمرغ بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، به عنوان نماینده ایران در اسکار 2024 انتخاب شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *