معرفی فیلم وی مثل وندتا – v for vendetta

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: V for Vendetta

سال انتشار: ۱۳۸۴

ژانر: سیاسی، اکشن

کارگردان: جیمز مک تیگ

نویسنده: برادران واچوفسکی

امتیاز (imdb): 8.2

بر اساس کمیک استریپی از دیوید لوید و آلن مور.

بازیگران:

ناتالی پورتمن
هوگو ویوینگ
استیون ری
جان هرت
بن مایلز
مری استوکلی

خلاصه

داستان او V for Vendetta که به فارسی به عنوان انتقام ترجمه می‌شود، حول محور سوپرمن انقلابی می‌چرخد که علیه حکومت دیکتاتوری فاسد یک زمان خیالی در شهر لندن با تصورات (شبیه قرون وسطی) کنترل مردم عادی شورش می‌کند.

در مورد فیلم

V for Vendetta اثری از برادران وارکوفسکی است که بر اساس کمیکی به همین نام ساخته شده است. داستان قدرتمند، دیالوگ‌های فوق‌العاده و اشاره به نمادها، «هزار مثل انتقام» را به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ایرانی تبدیل کرد.

مانند انتقام سعی دارد نشان دهد که قدرت مردم از ابرقدرت های جهان بیشتر است و این داستان را در فضایی جذاب و چشمگیر به تصویر می کشد.

درخشان ترین نکته فیلم تلفیق لحن شخصیت V با بازی هوگو ویوینگ با قاب ها و تصاویر فیلم است. مهم نیست که او چه می گوید، ویوینگ کلمات را در دهان وی قرار می دهد، مثل اینکه او در حال نواختن نت های موسیقی کلاسیک است. چیزی که می گوید انگار دارد آواز می خواند و کلمات را به رقص در می آورد. کلماتی که در ذهن و حواس آدم گیر کرده روی تصاویر فیلم می نشیند و داستان فیلم را جلو می برد. چهره وی با این لحن به ما ارائه می شود. و همچنین الگوی او و آنچه در مورد آن فریاد می زند. حرف آن گریه ها که ممکن است به مذاق بعضی ها خوش نیاید مهم نیست. آنچه مهم است نحوه بیان آن است تا فیلم موفق شود، چه در دیالوگ و چه در نمایش تصاویر.

پانویسها و منابع

ایوی با موهای تراشیده و V in v برای انتقام

سکانس کوتاه کردن موی اوی

شما همچنین بدون شک با من موافق خواهید بود که صحنه کوتاه کردن موی شخصیت ناتالی پورتمن، Evie یکی از تاثیرگذارترین صحنه های این فیلم است. سکانسی که نه تنها به زیبایی گرفته شده، بلکه داستان بسیار جالبی هم پشت خود دارد. برای ساخت این سکانس از جلوه های ویژه و هت تریک استفاده نشده است. شاید باورتان نشود اما در این صحنه موهای ناتالی پورتمن به طور کامل کوتاه شد و چند ماهی با ظاهری بدون مو زندگی کرد تا فیلمبرداری این فیلم به پایان رسید.

انگشت شخصیت او به اولین دومینو در V for Vendetta ضربه می زند

سکانس سقوط دومینو

فیلم او مانند وندتا صحنه های اکشن زیادی دارد که همگی با سرعت بالا فیلمبرداری شده اند. سکانس هایی که نیاز به فیلمبرداری سریع و تدوین سخت دارند که اگر این مسائل را می دانستیم شاید فکر می کردیم فیلمبرداری سخت ترین کار در ساخت این فیلم است، اما اینطور نیست. به گفته گروه سازنده این فیلم و جیمز مک تیگ، سخت ترین سکانس این فیلم، سکانسی است که تنها چند ثانیه طول می کشد و در نگاه اول یک سکانس ساده و آسان است.

این سکانس جالب ترین و تاثیرگذارترین سکانس این فیلم است، چرا که شخصیت او با زدن یک عدد دومینو باعث می شود تعداد زیادی از دومینوها یکی پس از دیگری روی زمین بیفتند و در نهایت حرف V در اندازه بزرگ ظاهر شود. روی زمین. اما چرا فیلمبرداری این سکانس به ظاهر ساده برای سازندگان فیلم اینقدر سخت بود؟ شاید باورتان نشود، اما شغلی در دنیا وجود دارد به نام «طراح دومینو» یا «آرنج کننده دومینو». دو نفر از افراد پیشرو در این حرفه توسط سازندگان این فیلم برای طراحی و تنظیم مجموعه بسیار بزرگ دومینوهای این فیلم استخدام شدند. دومینوهایی که در این فیلم می بینیم از 22000 قطعه تشکیل شده اند و حدود 200 ساعت طول کشیده تا مونتاژ شوند، بله درست شنیدید، 200 ساعت!

تأثیرات اجتماعی

در کشورهای اروپایی، این داستان طرفدارانی دارد که از آن به عنوان یک افسانه برای مبارزه با دولت ها استفاده می کنند. به ویژه استفاده از ماسک گای فاکس که در داستان ظاهر می شود در راهپیمایی های اعتراضی اروپایی و آمریکایی رایج است.

درگیری های اجتماعی در لندن 2008

.در پایان در ادامه تعدادی از بهترین دیالوگ های این فیلم را مشاهده می کنید:

  • او: پشت این ماسک چیزی فراتر از گوشت خالی است. یک ایده پشت این ماسک نهفته است و ایده ها ضد گلوله هستند!
  • وی: مردم نباید از دولت بترسند. این حکومت است که باید از مردم بترسد!
  • V: شما را به یک عدد تبدیل کردند. این واقعی نیست اون چیزی نیست که تو داری!
  • هنرمندان برای گفتن حقیقت دروغ می گویند!

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *